|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه محوریت اهل‌بیت(ع) عامل هویت امت اسلامی به‌عنوان اسلام است افزود: در مباهله، همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفته است و آنچه تجلی یافت، صلابت و اقتدار اسلام بود.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: مدافعان حرم جلوی تجاوز آمریکا و داعش را به کشور گرفتند و بر تمام کشورهای منطقه که مزدور آمریکا هستند، دسترسی داریم.

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی با بیان اینکه با مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتیم، گفت: ما 27 سال است جلوی جنگ را گرفته‌ایم و علت اینکه آمریکا به ما نزدیک نمی‌شود، قهرمانی‌های هشت ساله دفاع مقدس و فداکاری‌های امروز مدافعان حرم است.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور روز گذشته رسماً اعلام کرد کشورهای خارجی به برجام عمل نکرده اند، افزود: برجام جلوی جنگ را نگرفت و استکبار از نیرویی که در کویر عراق می‌جنگد، می‌ترسد.

امام جمعه مشهد مقدس تجلی‌گاه عظمت اهل‌بیت(ع) را "جریان مباهله" دانست و گفت: در تمام اسناد ولایت حضرت علی(ع)، سندی ظاهرتر و بارزتر و روشن‌تر از آیه ولایت در سوره مائده نداریم که سند عظمت ولایت است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از صدا و سیما و شورای فرهنگ عمومی درخواست برنامه‌ریزی وسیع در راستای بزرگداشت این ایام را دارم، خوشبختانه 25 ذی الحجه روز خانواده نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه مسائلی را فرموده‌اند و امیدواریم رسانه‌ها در این مورد مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان مباهله فقط یک داستان تاریخی نیست، گفت: در جریان مباهله پیامبر اسلام(ص) با نصارای نجران، آنان عنوان کردند ما اجتماع می‌کنیم و به پیامبر اکرم(ص) نیز دستور داده شد که این‌ها اجتماع کنند و مسلمانان نیز حضور یابند و مباهله کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه محوریت اهل‌بیت(ع) عامل هویت امت اسلامی به‌عنوان اسلام است افزود: در مباهله، همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفته است و آنچه تجلی یافت، صلابت و اقتدار اسلام بود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر در جبهه‌گیری خود همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم، صلابت و اقتدار ما بازدارنده کفر است منتهی این ما هستیم که باید همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم.
وی گفت: هنگامی که یک انسان در درون فکر و خاطره‌اش یاد خدا را تجلی می‌کند، خداوند نیز در کنار اوست و خداوند می‌فرماید از رگ گردن نیز به انسان نزدیک‌تر است و البته به شرط اینکه به یاد خدا باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: هر تصویری که درون ذهن انسان نسبت به خدا شکل بگیرد آن خدا نیست بلکه مخلوق دیگری است زیرا خود خدا قابل تصویر نیست و بشر از خدا تصویری ندارد.

آیت‌الله علم ‌الهدی با بیان اینکه گاهی یک کلمه "یاالله" انسان را زیر و رو می‌کند، گفت: اگر به یاد خدا بودم و خدا نیز در درون ذهن و جان من تجلی داشته باشد این "یاالله" منقلب کننده است ذکر خدا این خصوصیت را دارد.

وی گفت: در قرآن پنج جا از یاد خدا سخن به میان آمده است در سوره انسان می‌فرماید که نام خدا را صبح و شام به یاد بیاور، از خدا درون وجود انسان تصویری وجود ندارد که انسان بخواهد خود خدا را یاد کند و باید اسم خداوند را به یاد بیاورد و ذکر کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین