|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
بخشدار لاریجان مازندران گفت: حدود 10 هکتار از مراتع شهر رینه آمل آتش گرفت‎ که تاکنون مهار اولیه آتش انجام شده است.
بخشدار لاریجان مازندران گفت: حدود 10 هکتار از مراتع شهر رینه آمل آتش گرفت‎ که تاکنون مهار اولیه آتش انجام شده است.

 رضا مقدم امشب در گفت‎وگو با خبرنگار با بیان اینکه آتش‌سوزی در مناطقی از پایین‎دست رشته‌کوه البرز و قله دماوند صورت گرفته است، اظهار کرد: احتمال می‌رود این آتش‎سوزی از سوی گردشگران و افرادی که برای تفریح به این مناطق آمده‌اند، اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: این آتش‎سوزی به مراتع شهر رینه از کوهستانی‌ترین و کوهپایه‌ای‎ترین مناطق لاریجان رسیده و حدود 10 هکتار از مراتع را فرا گرفته است.

بخشدار لاریجان گفت: بلافاصله پس از وقوع آتش‎سوزی نیروهای مردمی، عوامل بخشداری، شورای اسلامی و شهرداری رینه، منابع طبیعی و نیروهای مردمی روستای «گرنا» و عوامل اورژانس برای اطفای حریق وارد میدان شدند.

مقدم ادامه داد: دامنه آتش‌سوزی به‌طول 1.5 کیلومتر است و برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مناطق و مهار شعله حفر چاله و خندق انجام شد و 80 نفر از عوامل مردمی و امدادی وارد میدان شدند تا از سرایت آتش به دیگر بخش‌ها جلوگیری شده و مهار اولیه آنش انجام شود.

وی بیان کرد: به دلیل سخت‎گذر بودن منطقه، امکان استفاده از بالگرد امداد و آتش‌نشانی وجود ندارد، لذا با استفاده از پمپ‌های دستی و کپسول‌های آتش‌نشانی و دیگر راه‌های اطفای سنتی، مهار اولیه آتش انجام شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین