|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
»
کد خبر: ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس نهم در تاریخ 91/3/24 نسبت به چنین اتفاقی هشدار دادند.
تدبیر و امیددر حالی که طی روزهای اخیر، برخی نمایندگان به دلیل پخش زنده نشست های مجلس، جملات بی سابقه در جهت منافع خاص یا بعضاً اقدامات واکنشی و تقابلی، شنیده می شود.

 رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس نهم در تاریخ 91/3/24 نسبت به چنین اتفاقی هشدار دادند.

اهم اظهارات ایشان در این دیدار در پی می آید:

" یکی از چیزهایی که در مجلس واقعاً نشانة سلامت است، پرهیز از تعرض به آبروی این و آن است. شما وقتی حرف می زنید، پشت یک بلندگوی ملی دارید حرف می زنید؛ به گوش همه می رسد. اگر در این فرمایشاتی که شما در مجلس می فرمائید، مطلبی باشد که تعرض به آبروی کسی باشد، متهم کردن یک کسی باشد- ولو به نظر شما گناهکار است، لیکن گناهش ثابت نشده – یا تعرض به یک امری باشد که ولو اصلاً واقع هم باشد، وظیفة من و شما نیست به آن بپردازیم؛ مثلاً مسائل خصوصی افراد. چرا باید در مجلس، در پشت بلندگوی مجلس، اسمی از این چیزها آورده شود؟ از اینها باید بشدت پرهیز کرد. اگر از اینها پرهیز شد، نشانة سلامت است."

·        " مجلس جای گفتگوی حکیمانه و خردمندانه است. شما یک حرفی می زنید، استدلالی دارید، استدلالتان را ذکر می کنید. اگر چنانچه وقتی شما دارید حرف می زنید، دیگری مثلاً شروع کند به دست زدن یا هیاهو کردن، برای اینکه صدای شما به گوش آن مستمع نرسد، این کار، کار حکیمانه است؟ کار خردمندانه است؟ این عادت باید در مجلس ریشه کن شود."

·        " مجلس شورای اسلامی، جای حرف است. طرف کاملاً حرفش را بزند، تمام کند؛ بعد اگر حرفش غلط است، غیر منطقی است، جنابعالی وارد شوید، استدلال کنید، بگوئید نخیر، این حرف آقا هیچ منطقی ندارد."
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین