|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
بیش از شش دهه از موجودیت ننگین رژیم اشغالگر قدس می‎گذرد. در طول این مدت دولت خود خوانده و نامشروع اسراییل از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین فروگذار نکرده است. ملتی که با دست خالی اما اراده‎ای سترگ بر مبارزه نابرابر علیه اشغال سرزمینشان می‎پردازند.
 بیش از شش دهه از موجودیت ننگین رژیم اشغالگر قدس می‎گذرد. در طول این مدت دولت خود خوانده و نامشروع اسراییل از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین فروگذار نکرده است. ملتی که با دست خالی اما اراده‎ای سترگ بر مبارزه نابرابر علیه اشغال سرزمینشان می‎پردازند.

لیکن در باب جنایات و ظلم‎هایی که رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین روا می‎دارد، نباید نقش پر رنگ قدرتهای غربی را نادیده گرفت. چرا که اگر حمایت همه جانبه غرب بویژه آمریکا و انگلیس نبود، این رژیم به تنهایی توان مقابله با استقامت مردم سرزمین قدس را نداشته و چه بسا در صورت عدم پشتیبانی کاخ سفید و لندن از این رژیم کودک‎کش و جنایتکار جنگی ، امروز ما در زباله‎دان تاریخ، در پی دولت جعلی اسراییل بودیم.

اما در حالی فرزند نامشروع بریتانیای کبیر! به سن هفتاد سالگی قدم می‎گذارد، که نه تنها از حمایتهای غرب به ویژه کاخ سفید از اسراییل کاسته نشده بلکه در سالهای اخیر بر حجم آن افزوده شده است. طی روزهای اخیر جامعه بین الملل به خصوص مدعیان حقوق بشری و سازمانهای بین‎المللی، در عین وقاحت مقامات غربی، شاهد قرارداد 40 میلیاردی تسلیحاتی میان واشنگتن و تل‎آویو بود.

"سعدالله زارعی" کارشناس مسایل خاورمیانه، در گفتگو با جام‎جم آنلاین پیرامون توافق‎نامه نظامی که به تازگی میان کاخ سفید و رژیم صهیونیستی منعقد شد گفت: آمریکایی‎ها و نیز سران غاصب اسراییل به خوبی می‎دانند که امروز موجودیت و امنیت صهیونیسم بشدت در معرض تهدید قرار دارد.

وی افزود: از این رو اسراییل خود را همواره نیازمند پشتیبانی تسلیحاتی غرب بویژه ایالات متحده می‎بیند. از تولد نامیمون رژیم صهیونیستی قریب به 70 سال می‎گذرد اما آنها همچنان در حسرت یک امنیت پایدار مانده‎اند. این مسئله بیانگر عجز و ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در تامین امنیت ماهیت نامشروع خود است.

زارعی در راستای بحران ناامنی و بی‎ثباتی اسراییل اظهار داشت: مقامات واشنگتن و سران صهیونیستی امنیت خود را زیر سایه انباشت تسلیحات نظامی جستجو می‎کنند. این در حالی است که؛ چنین تفکر مطرودی مشکلات پیش روی اسراییل را حل نخواهد کرد، چرا که بخش عمده این موضوع ریشه در عدم مشروعیت و نوع ساخت رژیم اشغالگر قدس را دارد. جالب اینجاست که امروز جنایتکاران جنگی اسراییل، به غربی‎ها القا می‎کنند که کلید امنیت غرب در خاورمیانه در دستان تل‎آویو است.

این کارشناس مسایل منطقه پیرامون افزایش حجم توافقات نظامی میان واشنگتن – تل آویو ابراز داشت: این موضوع مبین آن است که،امروز رژیم صهیونیستی به یک بارگران و به مثابه یک سربار برای غرب مبدل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیکی انتخابات ایالات متحده، می‎توان قرارداد 40 میلیارد دلاری تسلیحاتی آمریکا با اسراییل را باج سیاسی حزب دموکرات قلمداد کرد گفت: اگر حزب جمهوری‎خواه هم روی کار بود چنین کمک هنگفتی را به اسراییل می‎کرد.

زارعی در مورد میزان اقبال دموکراتها در میان صهیونیستها بیان داشت: نزدیک به 77 درصد یهودیان صهیونیست حمایت خود را در انتخابات پیش روی آمریکا اعلام کرده‎اند. بنابراین توافق تسلیحاتی واشنگتن –تل‎آویو، یکی از سیاستهای کلان و ثابت ایالات متحده است و این راهبرد بیشتر به وضعیت بسیار شکننده رژیم اشغالگر قدس بر می‎گردد.

اما نظرات دیگر کارشناس مسایل سیاسی، پیرامون رابطه نظامی کاخ سفید با اشغالگران قدس را جویا شدیم."حسن عابدینی" کارشناس سیاست خارجی،در مورد حمایتهای نظامی بی‎شائبه ایالات متحده نسبت به رژیم صهیونیستی عنوان داشت: پشتیبانی همه جانبه دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حوزه سیاسی- اقتصادی- امنیتی- نظامی و حتی لجستیکی موضوع تازه‎ای نیست.

وی در ادامه میفزاید: دولت باراک اوباما از سال 2007 تا 2018 یک توافق 30 میلیارد دلاری با اسراییل امضا کرده است. در حقیقت این میزان بیش از دوران ریاست جمهوری جرج بوش بوده است.

این کارشناس سیاست خارجی در توضیح توافق نظامی اخیر آمریکا و اسراییل تصریح کرد: در چارچوب موافقت‎نامه روزهای اخیر،واشنگتن متعهد شده تا سال 2028 کمکهای تسلیحاتی خود بر تل‎آویو را ادامه دهد.

عابدینی در مورد زمان تخصیص منایع مالی آمریکا بر رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به اینکه توافق مذکور مورد حمایت هر دو خزب حاکم در آمریکا است، بنظر میرسد دولت اوباما قصد دارد تا رای لابی صهیونیستی آیپک را به سمت و سوی اردوگاه دموکراتها سوق دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا با کمک تسلیحاتی خود درصدد بازگرداندن توازن قوا به نفع اسراییل در منطقه است ابراز داشت: به مدد تقویت محور مقاومت و افزایش روز افزون آن، امنیت رژیم غاصب اسراییل بشدت به مخاطره افتاده است؛ از این رو آمریکا تلاش دارد با کمکهای مستقیم نظامی به تل‎آویو زمینه را برای عدم توازن قوا در منطقه غرب آسیا فراهم آورد.

کارشناس سیاسی با اشاره بر اینکه نباید نقش انگلیس را در تقویت رژیم اشغالگر قدس نادیده گرفت تصریح کرد: اسراییل با دسیسه انگلیس روی کار آمده است بنابراین جای تعجب ندارد که برای ادامه حیات خود بشدت به دول غربی نظیر آمریکا و انگلیس وابسته باشد.

وی در ادامه افزود: پشتیبانی مالی تسلیحاتی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی آن هم در دروانی که کاخ سفید در شرایط نامطلوب اقتصادی قرار دارد، بیش از آن رقمی است که مقامات واشنگتن بطور رسمی اعلام می‎دارند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم در پاسخ به سوال خبرنگاران صرفا به مبلغ قرارداد اشاره داشت. بنابراین رژیم صهیونیستی به مدد حمایتهای غرب به رهبری واشنگتن بر موجودیت خود که مبنتی بر خشونت- غارت و آدم کشی است، ادامه می‎دهد.

عابدینی در واکنش به رفتار دوگانه غرب در قبال رژیم جعلی اسراییل که از یک طرف از فرآیند صلح در فلسطین و منطقه صحبت می‎کند و از سویی انبار مهمات صهیونیستها را تغذیه می‎کند اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خنجر غرب در قلب کشورهای اسلامی است، بعبارت دیگر از بدو شکل‎گیری این رژیم منحوس، سیاستهای غرب بویژه آمریکا از سوی اسراییل در منطقه تامین می‎شود.

به گزارش جام جم آنلاین، وی در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد ناامنی- اشغال- کشتار مردم بی دفاع –تروریسم دولتی بویژه تشکیل گروه تروریستی داعش همه در اتاق فکر تل‎آویو طراحی و عملیاتی می‎شود. اسراییل در حقیقت فاقد یک ماهیت مستقل است از این رو نمیتوان بطور مجزا این رژیم را مورد ارزیابی قرار داد، بلکه یک غده سرطانی است که از سوی آمریکا و انگلیس در منطقه بوجود آمده است و تا آخرین لحظه دست از حمایت آن بر نخواهند برداشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین