|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور 86 نفر از روسای‌جمهوری و رهبران جهان و مسئولان عالی‌رتبه 193 کشور عضو سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آغاز به‌کار کرد.
برگزاری اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصتی برای رهبران کشورهای دنیاست تا در تحکیم روابط بکوشند.

 سران و مقام‌های دولت‌های عضو سازمان ملل متحد در روز نخست از هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دیدار و رایزنی با یکدیگر درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و جهانی پرداختند.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش کرد: «رجب طیب اردوغان روز گذشته (سه‌شنبه) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد. این دیدار پشت درهای بسته و به مدت یک ساعت برگزار شد.»

دو طرف بدون اینکه بیانیه‌ای صادر یا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کنند به دیدار و رایزنی خود پایان دادند.

پیش از این دیدار نیز اردوغان با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کرده بود.

نخستین دیدار لاوروف و جانسون

خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نخستین دیدار خود با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا را در شهر نیویورک انجام داد.

بنا به این گزارش، این دیدار در فضایی دوستانه و در حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برگزار شد. دو طرف در این دیدار به گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و برخی موضوعات بین‌المللی پرداختند.

دیدارهای دیپلماتیک پادشاه اردن در نیویورک

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گزارش کرد: «عبدالله دوم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری (درتبعید) یمن دیدار و درباره تحولات یمن و تلاش‌های عربی -بین‌المللی برای حل بحران این کشور گفت‌وگو کرد.»

وی در این دیدار بر موضع اردن برای دستیابی به راه‌حلی برای حل بحران یمن و برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرد.

منصور هادی در این دیدار از تلاش‌های اردن برای حمایت از یمن و حمایت از این کشور در شرایط مختلف قدردانی کرد.

پادشاه اردن سپس با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره تحولات خاورمیانه و تلاش‌های سازمان ملل متحد در راستای کاهش بحران انسانی میان پناهجویان سوری گفت‌وگو کرد.

عبدالله دوم در ادامه دیدارهایش در نیویورک با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی رایزنی کرد.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور 86 نفر از روسای‌جمهوری و رهبران جهان و مسئولان عالی‌رتبه 193 کشور عضو سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آغاز به‌کار کرد.

نکته برجسته هفتاد و یکمین دوره نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تعداد بی‌سابقه دیدارها و نشست‌های دوجانبه‌ای است که ظرف 10 روز برگزاری این نشست جهانی برگزار خواهد شد. طبق برآوردها منطبق بر بیانیه‌های صادرشده از کشورهای مختلف، در حاشیه این دوره از نشست مجمع بیش از 1100 نشست دوجانبه میان رهبران و مقام‌های جهانی برگزار خواهد شد.

«اهداف توسعه پایدار؛ تلاش همگانی برای تغییر جهان ما» شعاری است که در سال جاری برای نشست مجمع عمومی انتخاب شده است. همچنین 170 موضوع از جمله صلح و ثبات بین‌المللی، رشد اقتصادی، توسعه پایدار، خلع سلاح، کنترل مواد مخدر و هماهنگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در دستور کار بررسی نشست مجمع عمومی قرار دارد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین