|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
در این مراسم، حدود 100 فروند شناور (سطحی و زیرسطحی) از نیروی دریایی ارتش و 300 فروند از انواع شناورهای تندرو و موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رژه بزرگ نیروهای مسلح کشورمان با محوریت نیروی دریایی ارتش و سپاه در سطحی گسترده در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد و تعداد زیادی از انواع شناورهای رزمی و لجستیک نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 در این مراسم، حدود 100 فروند شناور (سطحی و زیرسطحی) از نیروی دریایی ارتش و 300 فروند از انواع شناورهای تندرو و موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه از مقابل جایگاه رژه رفتند.

همچنین انواع جنگنده‌های نیروی هوایی از جمله جنگنده‌های  F14 "تامکت" در یک دسته سه فروندی و  F4 "فانتوم" در دو دسته سه فروندی (مجموع 6 فروند) از مقابل جایگاه و بر فراز خلیج فارس رژه رفتند.

انواع بالگردهای هوادریای ارتش از انواع  RH53D  "سی استالیون" و  SH3D  "سی کینگ" و  AB212 در دسته‌های سه فروندی از مقابل جایگاه و بر فراز خلیج فارس نیز رژه رفتند.

در ادامه دو  فروند جنگنده‌ Su22 (فیتر) نیروی هوافضای سپاه نخستین بار در رژه خلیج فارس حاضر شدند.  این اولین حضور رسمی این جنگنده ها در یک مراسم عمومی بوده است.

همچنین در جریان رژه بزرگ نیروهای مسلح، شناورهای تندرو و موشک انداز سپاه از مقابل جایگاه رژه رفتند. این در حالیست که شناور جدید دوربرد و بالگرد بر سپاه با نام «سردار شهید ناظری» نیز در جلوی این شناورها حرکت می‌کردند.

انواع سامانه های موشکی کروز و بالستیک ضد اهداف دریایی در رژه بندرعباس به نمایش گذاشته شدند.

در این مراسم برخی از سامانه‌های موشکی به نمایش درآمدند که شامل سامانه‌های موشکی ذوالفقار، خلیج فارس (بالستیک)، هرمز 1و2 (بالستیک)، سامانه موشکی فاتح110 (بالستیک)، یگان موتوری دوش پرتاب، رادار مطلع الفجر2، سامانه موشکی صیاد2، رادار بهینه شده سام6، سامانه موشکی بهینه شده سام6، سامانه موشکی خاتم5، موشک کروز سطح به سطح نصر و ظفر، سامانه آماده سازی موشک برد متوسط، سامانه آماده سازی موشک کوتاه برد، راکت و راکت انداز فجر5، سامانه موشکی خاتم7، موشک کروز ساحل به دریای قادر، سکوی موشکی قارعه، سکوی موشکی قمربنی هاشم، سکوی موشکی چند منظوره، سکوی موشکی قدیر، سامانه رادار سطحی، سامانه راداری افق و سامانه آماده سازی موشک کروز بودند.

سامانه‌های موشکی  S200، مرصاد و  FM80 هم از دیگر سامانه‌های پدافند هوایی بودند که در این رژه حضور داشتند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین