|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
چین اعلام کرده است که ایستگاه فضایی تیان گونگ 1 این کشور پس از پنج سال گردش به دور زمین نهایتا تا سال 2017 میلادی به زمین باز خواهد گشت.‍
چین اعلام کرده است که ایستگاه فضایی تیان گونگ 1 این کشور پس از پنج سال گردش به دور زمین نهایتا تا سال 2017 میلادی به زمین باز خواهد گشت.‍

به گزارش ایرنا، این ایستگاه که در واقع به عنوان آزمایشگاه فضایی پرتاب شده بود مدتی است که دیگر فعالیتی در زمینه ارسال اطلاعات و داده ها به زمین ندارد و بتازگی مسوولان چینی فاش کرده اند باید بازگردد.

اکنون این نگرانی وجود دارد که اصولا ایستگاه های فضایی در حین بازگشت در جو زمین دچار سوختگی و از هم فروپاشی می شوند و ممکن است برخی از تکه های آنها به روی مناطق پر جمعیت فرود آید.

برخی از کشورهای غربی از بابت بازگرداندن این آزمایشگاه به زمین ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که اگرچه بیشتر بخش های آن در فضا از بین می رود و می سوزد اما برنامه چین درباره اینکه لاشه های این آزمایشگاه در چه مکانی فرود خواهد آمد، مشخص نیست.

این در شرایطی است که به نوشته روزنامه چاینا دیلی چین این کشور بتازگی آزمایشگاه شماره دو از همین مدل را با موفقیت به فضا پرتاب کرد و انتظار می رود دو فضانوردی که با آن در روز 15 سپتامبر اعزام شده اند به مدت یک ماه در آزمایشگاه فعالیت های علمی خود را انجام داده و اطلاعاتی به زمین ارسال کنند.

تارنمای پاپیولار مکانسیم که مطالب علمی منتشر می کند، بتازگی گزارش داد که چین اصولا بر بازگشت دوباره آزمایشگاه شماره یک به جو و نابود کردن آن برنامه ای ندارد و این نگرانی هست که تکه هایی از آن در مناطق دارای جمعیت فرود آید.

چین از سال های 1990 میلادی به این طرف ماموریت های فضایی مختلفی اجرا کرده و برای پرتاب فضاپیماهای دارای سرنشین خود میلیاردها دلار هزینه کرده است و تلاش دارد تا سال 2020 میلادی اولین ایستگاه فضایی خود را پرتاب کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین