|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
روزنامه تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: پلیس انگلیس در نظر دارد تا شمار نیروهای ضد تروریستی اش را برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، در مکان های شلوغ و پرتردد اعم از جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در سراسر این کشور افزایش دهد.
  روزنامه تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: پلیس انگلیس در نظر دارد تا شمار نیروهای ضد تروریستی اش را برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، در مکان های شلوغ و پرتردد اعم از جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در سراسر این کشور افزایش دهد.


به گزارش ایرنا، تایمز افزود: مقامات ارشد پلیس اعلام کرده اند که این اقدام در واکنش به تهدید کلی تروریستی بوده و هیچگونه ارتباطی با تهدید مستقیم ندارد.

این روزنامه انگلیسی افزود: در همین ارتباط پلیس مناطق «کنت» و «اسکس»، از حضور نیروهای پلیس ضدتروریست در مراکز خرید، کلیسای کانتربوری و بندر «دوور» خبر دادند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: 'پاول براندون'، معاون رئیس پلیس منطقه کنت گفت: 'ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آمادگی هر گونه تغییر شرایط را داریم. ما می خواهیم مردم بدانند که ما تمام تلاشمان را برای حمایت از جان آنها صورت می دهیم و از دیدن پلیس با اسلحه نهرساند. '

به نوشته تایمز، با این حال 'فرانک فرودی' استاد جامعه شناسی در دانشگاه کنت می گوید که مبارزه با تروریسم بایستی از طریق جمع آوری اطلاعات صورت گیرد، نه اینکه شماری از پلیس ها در خیابان ها رژه بروند.

این روزنامه انگلیسی عنوان کرد: هر چند نگرانی از وقوع حملات تروریستی، غالبا در لندن متمرکز است اما حوادث تروریستی فرانسه و سایر مناطق اروپا نشان می دهد که تروریست ها علاقه مند به حملات تروریستی در مناطق کمتر شناخته شده هستند.

پیش از این «برنارد هوگان هو» رئیس پلیس متروپلیتن لندن در ماه جولای گذشته هشدار داد: آنقدر احتمال حملات تروریستی در این شهر زیاد است که با وجود تمام تلاش های پلیس و نیروهای امنیتی، نمی تواند قول دهد هیچ حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.

کمیسر پلیس متروپلیتن هشدار داد: هرچند مسئولیت من جلوگیری از وقوع هرگونه حمله تروریستی است اما نمی توانم قول دهم که حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.

هوگان-هو با اشاره به حملات اخیر تروریستی در فرانسه و آلمان بیان داشت: من این ترس را در میان مردم احساس می کنم و به عنوان پلیسی که باید از وقوع این حوادث جلوگیری کنم می دانم که توقع دارید این اطمینان را به شما بدهم.

رئیس پلیس لندن اضافه کرد: اما متاسفانه چنین اطمینانی را نمی توانم بدهم. چون همانطور که می دانید سطح هشدار امنیتی در لندن طی دو سال گذشته در بالاترین حد ممکن قرار داشته و همچنان وضعیت همان است.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین