|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: دولت آمریکا در خصوص خرید آب سنگین از ایران کاملاً شفاف و مشخص عمل کرده است.
وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که فرایند خرید آب سنگین از ایران بر اساس مجوز وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسید و مبلغ آن نیز با ارز غیر آمریکائی به تهران پرداخت شد.

به گزارش ویکلی اِستَندارد، وزیر انرژی آمریکا به مناسبت گذشت یک سال از توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران «برجام»، در شورای روابط خارجی در نیویورک حاضر و به اظهاراتی در این خصوص پرداخت.

«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: دولت آمریکا در خصوص خرید آب سنگین از ایران کاملاً شفاف و مشخص عمل کرده است.

وزیر انرژی آمریکا ادامه داد: موضوع خرید آب سنگین از ایران در کنگره آمریکا نیز مطرح گردید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیچ رازی در این باره وجود ندارد.

«ارنست مونیز» ادامه داد: این معامله نیز مانند سایر تعاملات تجاری با ایران با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسید و مبلغ آن نیز به صورت ارز غیر آمریکائی (غیر از دلار) پرداخت شد.

عضو ارشد تیم مذاکره هسته ای آمریکا در مذاکرات ۱+۵ با ایران در ادامه افزود: این کار به انجام رسید؛ مواد مورد نظر دریافت شد و مجموعه این امور به خوبی پایان یافت.

گزارش وزیر انرژی آمریکا در حالی در شورای روابط خارجی مطرح می شود که هفته گذشته و در جریان جلسه کنگره که پشت درهای بسته به انجام رسید؛ نمایندگان پرداخت ۸/۶ میلیون دلار بابت خرید ۳۲ تُن آب سنگین از ایران را به نوعی کمک به ایران تصور کرده بودند.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین