|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
وجود سیستم اطفای حریق می‌توانست مانع آتش‌سوزی اتوبوسی شود که با 30 مسافر روی پل «بندرگاه سیدنی» درحال حرکت بود.
در حالی که قرار است 2700 اتوبوس در استرالیا به سیستم اطفای حریق مجهز شود، یک دستگاه اتوبوس با 30 مسافر در سیدنی که هنوز از این سیستم برخوردار نشده بود، آتش گرفت.

 وجود  سیستم اطفای حریق می‌توانست مانع آتش‌سوزی اتوبوسی شود که با 30 مسافر روی پل «بندرگاه سیدنی» درحال حرکت بود.

این حادثه در ساعت اوج ترافیک اتفاق افتاد و ترافیک وحشتناکی را در هر دو لاین پل «بندرگاه سیدنی» در پی داشت. دو مسافر و راننده اتوبوس متعلق به شرکت «استیت ترانزیت» به علت مشکلات ناشی از استنشاق دود به بیمارستان منتقل شدند.

وزیر حمل و نقل، آتش‌سوزی استرالیا حریق این اتوبوس را دهشتناک خواند و از امدادگران این سانحه از جمله راننده 35 ساله اتوبوس به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش قدردانی کرد.

در سال جاری، این سی و ششمین مورد از آتش‌سوزی اتوبوس در «نیو ساوت ولز» بود و این طور به نظر می‌رسد که رکورد حوادث ثبت شده در سال 2015 شکسته خواهد شد.

اتوبوس بیست ساله‌ای که طعمه حریق شد، هنوز به سیستم اطفای حریق مجهز نشده بود. این سیستم با تشخیص آتش یا حرارت در محفظه موتور اتوبوس و آزادسازی بخارآب با فشار بالا کار می‌کند.

سیستم‌های اطفای حریق باید تا پایان مهلت دولت فعلی استرالیا در انتهای سال جاری میلادی، روی تمامی اتوبوس‌های ناوگان «اِستیت ترانزیت آتوریتی» نصب شود.

بخش اتوبوس «اتحادیه ترن، تراموا و اتوبوس» اعلام کرد: جدول زمانی دولت برای نصب سیستم‌های اطفای حریق مناسب نیست.

دبیر این بخش گفت: «تردد اتوبوس‌های فاقد سیستم اطفای حریق در جاده بسیار خطرناک است. مسافران و رانندگان نمی‌توانند بیش از این صبر کنند. می‌شد از آتش‌سوزی اخیر جلوگیری کرد. هنوز برای اعلام علت آتش‌سوزی اخیر خیلی زود است، اما سوانح متعدد قبلی از محفظه موتور واقع در عقب اتوبوس آغاز شده بودند. اتوبوس‌ها همواره در حال تردد هستند و با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل تابستان هستیم، موتور این خودروها بیشتر در معرض گرمایش شدید قرار می‌گیرد.»

سیستم اطفای حریق اتوبوس ضمن فراهم‌سازی زمان بیشتر برای خروج رانندگان و مسافران از خودرو، خطر آسیب‌دیدگی اتوبوس‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

سال گذشته، «نیو ساوت ولز» رکورد قابل توجهی در آتش‌سوزی اتوبوس داشت. بر اساس گزارش «دفتر بررسی‌های ایمنی حمل و نقل» 40 آتش‌سوزی اتوبوس در سال 2015 ثبت شد که این تعداد در سال 2014، 29 و در سال قبل از آن 28 بود.

40 درصد از آتش‌سوزی‌های سال گذشته، از محفظه موتور آغاز شدند. تعداد آتش‌سوزی‌هایی که از ترمز اتوبوس آغاز شده‌اند نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و از 6 مورد در سال 2013 به 17 مورد در سال گذشته رسید.




منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین