کد خبر: ۱۲۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
امیر علیدوست بیان کرد: جوانان ما ثابت کردند که ایمان برتر از سلاح و شمشیر است و امروز هم این روند در سطح دنیا وجود دارد و الگوی کشورهای همسایه و مسلمان، ایران اسلامی است و آنها نیز در تمامی صحنه‌ها مقاومت می‌کنند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: جوانان ما ثابت کردند که ایمان برتر از سلاح و شمشیر است و امروز هم الگوی کشورهای همسایه و مسلمان، ایران اسلامی است.

امیر" نادر علیدوست" صبح امروز دوشنبه 29 شهریورماه 95 در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف برای جهان اسلام و کشور ما بسیار عزیز است چرا که دفاع مقدس از درخشان ترین نقطه تاریخ مملکت ما، جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی افزود: هچ نقطه‌ای روشن تر و زیباتر از هفته دفاع مقدس در تاریخ کشور ما وجود ندارد و این هفته را تا زنده هستیم و تا جمهوری اسلامی پابرجا است باید گرامی بداریم و به لحاظ فرهنگی که در بطن جمهوری اسلامی است باید مقوله شهادت، ایثار، استقامت و آزادگی را ترویج کنیم،ضمن اینکه دفاع مقدس همچنان نکات پنهان زیادی دارد که هنوز گفته نشده‌اند مانند نقش نیروی دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ.

امیر علیدوست بیان کرد: جوانان ما ثابت کردند که ایمان برتر از سلاح و شمشیر است و امروز هم این روند در سطح دنیا وجود دارد و الگوی کشورهای همسایه و مسلمان، ایران اسلامی است و آنها نیز در تمامی صحنه‌ها مقاومت می‌کنند.

وی یادآوری کرد: فقط در سال گذشته میلادی عربستان حدود 100 میلیاد دلار تجهیزات نظامی خریداری کرده اما جلوی انصارالله یمن زانو زده است و این همان الگویی است که از مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس استفاده شده و ایران الگویی برای کسانی است که دنبال عزت و استقلال هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه تا تاریخ هست دفاع هم خواهد بود و استقلال جمهوری اسلامی همچنان پابرجا است، گفت: ما در دنیا به عنوان یک کشور سرافراز، مقاوم و استکبارستیز شناخته می‌شویم و خوشحال هستیم که ما توانستیم در دوران دفاع مقدس به عنوان جزئی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروها و مردم پیروزی را به مردم هدیه کنیم.

امیرعلیدوست در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: 31 شهریورماه هفته دفاع مقدس در بلوار 22 بهمن کرمان شروع و صلابت نیروهای مسلح در این روز به رخ جهانیان کشیده خواهد شد، در این روز دستاوردهای مهمی که ما در سال گذشته و یا 6 ماه گذشته داشته ایم به نمایش خواهیم گذاشت.

وی یادآور شد: برنامه‌های متعددی از جمله سرکشی به خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران دوران دفاع مقدس، فرماندهان و کارکنان پایور وظیفه نمونه در تمامی یگان‌های آجا، شرکت در رژه باشکوه نیروهای مسلح در کرمان، زاهدان و سیرجان به همراه تقدیر از خانواده‌های شهدا و حانبازان در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: همچنین اعزام فرماندهان دوران دفاع مقدس به مدارس استان به منظور آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری محافل انس با قرآن در تمامی یگان‌ها، برگزاری آیین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس، غرفه‌های خاطره گویی با موضوع دوران دفاع مقدس در تمامی یگان‌ها و ... از جمله برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش و ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور ویژه هفته دفاع مقدس است.

امیر علیدوست سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا خطر داعش مرزهای جنوب شرق و به ویژه استان کرمان را تهدید می کند؟ اظهار کرد: در مرز جنوب شرقی در کشور افغانستان تعدادی هوادار داعش وجود دارد اما به برکت آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، تاکنون داعش نتوانسته حتی به 100 کیلومتری مرزهای ما نزدیک شود و آنقدراطلاعاتی کافی وجود دارد که اجازه نمی دهیم داعش به مرزها نزدیک شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش افزود: خط قرمز ما 40 کیلومتری مرز است و اگر نزدیک شوند با تمام قدرت با آنها درگیر خواهیم شد بنابراین فعالیت آنچنانی به عنوان تهدید در مرزهای جنوب شرقی نداریم، هرچند که ممکن است اقداماتی امنیت را کمی تاحت تاثیر قرار دهد اما تهدیدی نداشته‌ایم چراکه کاملا تحت رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما هستند و خوشبختانه استان کرمان هم در امنیت و آرامش کامل است.

وی همچنین به مختومه شدن پرونده سربازان جان باخته ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد فوتی‌های این سانحه دلخراش به 14 نفر رسید اما خانواده‌های این عزیزان از اینکه فرزندانشان در راه خدمت به میهن جان خود را از دست داده بودند راضی بودند ضمن اینکه برخی مجروحان که امکان ادامه خدمت برا آنها وجود داشت به محل و منطقه خود منتقل و برخی مجروحان نیز از خدمت معاف شدند، همچنین خدمات لازمه به خانواده‌های جان باختگان پرداخت شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین