|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
»
کد خبر: ۱۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز دوشنبه اعلام کرد توافقي که در ژنو در خصوص برنامه هسته‌اي ايران حاصل شد، يک گام نخست مهم است.
خبرگزاري شين‌هوا نوشت: گروه پنج به علاوه يک -- پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد متشکل از انگليس، چين، فرانسه، روسيه و آمريکا به علاوه آلمان -- و ايران روز يکشنبه در ژنو در سوييس در خصوص برنامه هسته اي ايران به توافق دست‌ يافتند.

کين گیانگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين گفت :« ما معتقديم اين موافقتنامه به طور دو جانبه سودمند و بر اساس برد - برد و مطابق با انتظارات عمومي است».

وي افزود:« چين از اين موافقتنامه استقبال مي‌کند ».

اين سخنگو خاطرنشان کرد تا زماني که طرف‌هاي مربوطه با روحيه‌اي از احترام متقابل به گفتگو و مذاکره متعهد هستند، راه حلي متوازن را مي توان يافت.

کين گیانگ خاطر نشان کرد اين موافقتنامه فقط آغاز کار است.

سخنگوي وزارت امور خارجه چين از طرف هاي مربوطه خواست از مسئوليت‌ها و الزامات خود بر اساس اين موافقتنامه پيروي کنند و به آن پايبند باشند.

کين گانگ با اشاره به اين که همچنان راهي طولاني براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران پيش رو است، از طرف هاي مربوطه خواست به مسير گفتگو ادامه دهند، براي آغاز هر چه سريعتر مرحله دوم مذاکرات به سختي تلاش کنند و تلاش هايي را براي حل و فصل مناسب، جامع و بلند مدت اين مسئله صورت دهند.

اين سخنگو افزود :« چين به کمک به مذاکرات ادامه خواهد داد و نقشي سازنده را در اين خصوص ايفا خواهد کرد ».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین