در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس؛
کد خبر: ۱۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: در زمینه اقتصادی به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم.
  قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: در زمینه اقتصادی به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «مجتبی خسروتاج» در دیدار «لرد لامونت» در تهران افزود: میزان واردات ایران از بریتانیا نسبت به صادرات، فاصله زیادی دارد که باید با افزایش صادرات محصولات ایرانی به بریتانیا، تعادل ایجاد شود.
وی براهمیت احیاء و توسعه فعالیت های بیمه­ ای و بانکی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گسترش مناسبات و همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بدون روابط موثر بانکی و بیمه ای، کارآمد نخواهد بود.

خسروتاج به اهمیت اطلاع رسانی به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور از جایگاه رقابتی انگلستان در دهه آینده در اروپا و دنیا در بخش تجارت و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: برای تجار ایران مهم آن است که بریتانیا در دهه آینده در چه بخش هایی توان رقابتی خواهد داشت تا بنگاه ها و فعالان اقتصادی ما نیز در چارچوب آن بخش ها، برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب انجام دهند.

تسهیل صدور روادید و افزایش سطح همکاری های دوجانبه برای اعطای تسهیلات اعتبار خریدار و همکاری در زمینه کاهش نرخ ریسک کشوری دربین کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از دیگر موضوع های مطرح شده از سوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بود.
«لرد لامونت» نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران و رییس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت­ های موجود همکاری میان دو کشور، بر حل و فصل مسایل بانکی تاکید کرد.

وی گفت: همسو با مذاکرات انجام شده با وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوفک (OFAC)، نمایندگان خزانه داری آمریکا و سایر اشخاص ذیربط به دنبال حل و فصل مشکلات باقیمانده هستند.
وی در عین حال به انجام تعامل برخی بانک های کوچک با ایران اشاره کرد و بخشی از این مسایل را مربوط به عدم تطبیق استانداردهای بانکی ایران با دنیا دانست.
وی افزود: این مساله باعث کندی کار و ایجاد مشکلات فنی می شود.
نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران همچنین درباره مسایل مربوط به روادید گفت: فرایند تسهیل روادید یک موضوع دوجانبه و با همکاری سفارتخانه های دو کشور قابل پیگیری است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی انگلیس و ایران افزود: بریتانیا بر این اعتقاد است که در بخش های خدمات مالی و نفت وگاز، زیربناها، ریل و راه آهن، فرودگا ه ها، خدمات طراحی، مشاوره فنی و هوا فضا می توان شرایط بهتری در رقابت با دیگر کشورها ایجاد کرد.

** برنامه ریزی برای تدوین نقشه راه همکاری های صنعتی و تجاری
براساس این گزارش، در این جلسه قرار شد طرفین با تبادل هیات ­های تخصصی و بررسی کارشناسی، نقشه راه همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری دو کشور را در زمینه­های خدمات مالی و بانکی، نفت و گاز، هوا و فضا، انرژی­های تجدید پذیر، دارو و سلامت و تجارت بین الملل و سایر موارد مورد علاقه طرفین تهیه و تدوین کنند.

به گزارش ایرنا، آخرین آمار گمرک ایران از مبادلات تجاری ایران و انگلستان نشان می دهد مجموع صادرات غیرنفتی ایران به این کشور در 9 ماهه پارسال، معادل 27 میلیون دلار بود و در همین بازه زمانی، مجموع واردات ایران از این کشور معادل 317 میلیون دلار ثبت شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین