|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
اتصال در شبکه سیم ها و بروز نقص فنی سبب شد پرتاب برنامه ریزی شده فضای پیمای روسی سایوز تا مدت نامشخصی به تاخیر بیافتد.
 اتصال در شبکه سیم ها و بروز نقص فنی سبب شد پرتاب برنامه ریزی شده فضای پیمای روسی سایوز تا مدت نامشخصی به تاخیر بیافتد.

به گزارش ایرنا، یک مقام فضایی روسیه اعلام کرد: برنامه پرتاب موشک سایوز که برای هفته آینده پیش بینی شده بود به دلیل بروز نقص فنی برای زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است.

خبرگزاری روسی اینترفاکس روز یکشنبه به نقل از مقام فضایی روس بدون ذکر نام نوشت: نقض شکل گرفته امکان ارتباط و هماهنگی فضاپیما با موشک ماهواره بر را از بین می برد.

فضاپیمای سایوز-ام اس-02 در سکوی ویژه پرتاب موشک ها در پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان بر روی موشک ماهواره بر نصب و برای پرتاب آماده شده بود.

تحقیقات در باره بروز نقص فنی فضاپیمای سایوز و سپس رفع آن جریان دارد که پس از برطرف شدن تاریخ پرتاب تعیین و اعلام خواهد شد.

روسیه با توجه به بروز چند سانحه فضایی که سبب از بین رفتن یک فضاپیمای باری و چند ماهواره شده است، برای جلوگیری از تکرار این وقایع، استانداردهای ایمنی پرتاب را افزایش داده است.

روسیه تنها دارنده امکانات پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی ارائه دهنده این خدمات به کشورهای دیگر است که آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از آن استفاده می کنند و از پایگاه های خارج از مرزهای خود نیز عملیات پرتاب را برای کشورهای دیگر اجرا می کند.

مسکو افزون بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل می باشد و در صدد حفظ آن و ایمنی کامل پرتاب های آینده است و با وجود برنامه های آمریکا برای بازگشت دوباره به این عرصه، در صدد حفظ جایگاه اول جهانی خود است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین