کد خبر: ۱۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
وی ادامه داد: این موفقیت نشان دهنده سر بلندی ایران در حفاظت از لایه اوزون و همگام بودن آن با جامع جهانی برای یکی از موضوعات مهم جهانی است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران در حذف بسیاری از مواد مخرب لایه اوزون در بین جوامع جهانی سر بلند بوده است، گفت: طبق پیش بینی ‌های انجام شده تا سال 2050 حفره ایجاد شده در لایه اوزون به طور کامل ترمیم می شود.

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بیست و نهمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اوزون که امروز (یکشنبه) در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: ایران موفق شده است که بر اساس برنامه پروتکل مونترال و با توجه به زمان بندی در نظر گرفته شده بسیاری از مواد مخرب لایه اوزون را حذف کند.
 
وی ادامه داد: این موفقیت نشان دهنده سر بلندی ایران در حفاظت از لایه اوزون و همگام بودن آن با جامع جهانی برای یکی از موضوعات مهم جهانی است.
 
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: تا سال 2010 موفق به حذف کامل هلون‌ها و فریون‌ها شده‌ایم.
 
متصدی افزود: تا سال 2015  نیز مواد دفع آفات نباتی حذف شده و تا همین سال نیز 10 درصد از اس اف سی‌ها نسبت به سال 2000 هزار حذف شده‌اند که پیش بینی می‌شود تا سال 2017 این میزان به 20 درصد برسد.
 
متصدی تصریح کرد: در مرحله دوم حذف تدریجی مواد مخرب لایه اوزون در نظر گرفته شده که تا سال 2030 ده درصد دیگر از اس افی سی‌ها حذف شود.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین