کد خبر: ۱۲۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
'مالکوم ترنبول' روز شنبه در نخستین سالگرد نخست وزیری اش، گفت که خوشحال ترین نخست وزیر استرالیا است.
'مالکوم ترنبول' در نخستین سالگرد نخست وزیری اش، گفت که خوشحال ترین نخست وزیر استرالیا است.

'مالکوم ترنبول' که یک سال پیش به دلیل تغییرات درون حزبی جایگزین 'تونی ابوت' به عنوان نخست وزیر استرالیا شد، در گفت و گو با یک شبکه رادیویی در ملبورن تصریح کرد: مطمئنم بهترین نخست وزیر استرالیا نبوده ام، اما هرگز استرالیا نخست وزیری خوشحال تر از من نداشته است.

وی که با کاهش محبوبیت در میان مردم و سیاستمداران روبروست و در انتخابات اخیر با فاصله اندکی از رقیب خود به عنوان نخست وزیر استرالیا انتخاب شد، تاکید کرد که همه چیز به خوبی پیش می رود.

ائتلاف ملی - لیبرال استرالیا به رهبری مالکوم ترنبول در انتخابات ماه جولای موفق به کسب اکثریت آرا شد، اما 12 کرسی پارلمان و سه کرسی سنا را از دست داد.



ترنبول در واکنش به انتقادها از سیاست هایش، گفت: در زندگی انتقادهای زیادی شنیده ام. من سوژه خوبی برای انتقاد هستم و تلاش می کنم عملکرد بهتری داشته باشم.

وی 14 سپتامبر سال گذشته و در پی رای گیری برای انتخاب رهبر جدید حزب حاکم لیبرال با شکست تونی ابوت به عنوان رئیس این حزب انتخاب و متعاقب آن نخست وزیر استرالیا شد.

به گزارش ایرنا، عرصه سیاسی استرالیا در سال های گذشته فراز و نشیب زیادی را طی کرده است که تغییرات پی در پی نخست وزیران این کشور از سایر تغییرات مشهودتر بوده، به گونه ای که از سال 2013 تاکنون چهار نخست وزیر بر این مسند تکیه زده اند و مالکوم ترنبول 61 ساله از یک سال پیش تاکنون این سمت را بر عهده داشته است.

در انتخابات اخیر استرالیا، ائتلاف حاکم تنها توانست 50.4 درصد از آرا را به دست آورد و دولت را تشکیل دهد و حزب مخالف کارگر و مخالفان 49.6 درصد کرسی ها را کسب کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین