|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
آمریکا از طریق شبکه خبری معروف خود 'سی ان ان' زمان عملیات موصل را فاش کرد درحالی که دولت بغداد همچنان نسبت به زمان شروع این عملیات سرنوشت ساز سکوت اختیار کرده است.
 آمریکا از طریق شبکه خبری معروف خود 'سی ان ان' زمان عملیات موصل را فاش کرد درحالی که دولت بغداد همچنان نسبت به زمان شروع این عملیات سرنوشت ساز سکوت اختیار کرده است.

شبکه خبری 'سی ان ان' عربی در گزارشی که امروز شنبه بر سایت این شبکه نهاده شده به نقل از مسوولان آمریکایی در پنتاگون اعلام کرد که عملیات موصل -دومین شهر بزرگ عراق - از اوایل ماه آینده میلادی آغاز می شود.

شبکه سی ان ان آمریکا اضافه کرده است که در این راستا آمریکا بزودی مجموعه جدیدی از یگان های ویژه خود را برای اعطای مشورت به نیروهای عراقی در خصوص جنگ موصل به این کشور اعزام می کند.

این شبکه خبری ادامه داده است، پیش بینی می شود، مشاوران آمریکایی در جنگ موصل در خطوط مقدم حضور یابند که این امر باعث خواهد شد آنان در معرض خطر بزرگ و جدی واقع شوند.

این گزارش اضافه کرد که بالگردهای جنگی امریکایی در روزهای آینده حملات هجومی خود را در موصل آغاز می کنند و در صورت آمادگی نیروهای عراقی، شاید عملیات موصل در روزهای آینده شروع شود.

با وجود این گزارش شبکه سی ان ان آمریکا، اما دولت عراق همچنان تلاش دارد که زمان شروع عملیات را مخفی نگاه دارد.

'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق امروز شنبه به جنوب موصل سفر کرده و در داخل شهر 'القیاره' که چند هفته قبل نیروهای عراقی آن را آزاد کردند، قدم زد.

سفارت آمریکا بارها اعلام کرده است که زمان شروع عملیات آزادسازی موصل را دولت عراق تعیین می کند و العبادی نخست وزیر عراق نیز بارها تاکید کرده است که حمله به موصل، بدون اعلام قبلی و غافلگیرانه آغاز می شود.

در حالی، آمریکایی ها اصرار دارند عملیات موصل در اولویت دولت عراق قرار گیرد که تشکیلات مردمی الحشد الشعبی معتقد است، اولویت های قبل از جنگ موصل، آزادی مناطق جزیره هیت در الانبار، الحویجه در جنوب کرکوک و الشرقاط در شمال صلاح الدین است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین