|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
وی با اشاره به اینکه خلیفه خداوند در عالم هستی ویژگی‌هایش در اسماء الهی نهفته است، افزود: در میان اسماء الهی دو اسم به‌عنوان ام الاسماء مطرح است که قدرت و علم خداوند نام دارد و همچنین در خلافت الهی این دو بال انسان را ملکوتی می‌کند.
امام‌جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله خزعلی مقابل اشرافی‌گری و روحانیانی که از انقلاب منحرف‌شده بودند می‌خروشید و بی‌مهابا می‌تاخت.

آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله خزعلی که در صحن جامع رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از علاقه‌های ما را شرع تأیید نمی‌کند، با این نگرش آن‌کسی هنرمند، شجاع و آدم است که بتواند با حیوانیت خود مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه خلیفه خداوند در عالم هستی ویژگی‌هایش در اسماء الهی نهفته است، افزود: در میان اسماء الهی دو اسم به‌عنوان ام الاسماء مطرح است که قدرت و علم خداوند نام دارد و همچنین در خلافت الهی این دو بال انسان را ملکوتی می‌کند.

خطیب جمعه موقت تهران عنوان کرد: اگر انسان آینه دو صفت از صفات الهی بشود آنگاه تأمین‌کننده مقصد آفرینش و راز خلقت شده است، با این نگرش پروردگار بر همه‌چیز قدرت دارد و هیچ مشکلی که بااراده او رفع نشود وجود ندارد.

صدیقی بابیان اینکه خداوند معلم است و خطوط را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: سجده کردن به معنای تسلیم روح انسان در برابر خداوند بوده و همچنین آن چیزی که اهمیت دارد موضوع ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به اینکه مسئله سکولاری مقابل ولایت‌فقیه و امامت ریشه در خلقت دارد، تأکید کرد: رئیس سکولارها و ضد ولایت‌های عالم شیطان است، با این نگرش روشن‌فکر ضد ولایت حاضر است در برابر کاخ سفید کوچکی کند و ذلت پذیر باشد و همچنین زرق‌وبرق عالم آن‌ها را می‌گیرد.

خطیب جمعه موقت تهران بابیان اینکه امامت برای ایجاد وحدت میان دل‌ها بود، یادآور شد: روشنفکرها، ضد دین‌ها و ضد ولایت‌ها خواهان در هم شکنی شما هستند و سگ‌هایی هستند که بر سر دنیا به جان هم می‌افتند و جنگ جهانی به وجود می‌آورند و همچنین دم از حقوق بشر می‌زنند، بنابراین مسئله امامت تجلی مذاهب خداوند هست اما ضد ولایت بودن، رفتن به زیر پرچم شیطان است.

صدیقی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله خزعلی، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی فقیهی راستین و خط شکن و مدرس فقه و اصول بود، ایشان زمانی که در حوزه علمیه تفسیر قرآن کریم هنوز باب نبود جزو پیشگامان ارائه تفسیر قرآن کریم بود.

وی تبیین کرد: آیت‌الله خزعلی یکی از توفیقاتی که در تمام عمر خود داشت این بود که بلندگوی ولایت، امیرالمؤمنین(ع)، امام زمان (عج)، انقلاب و شهدا بود که از پا ننشست، با این نگرش آیت‌الله خزعلی روشنگر بود و حافظه خود را هدر نداد، ایشان علیه اشرافی گری می‌جوشید و می‌خروشید و علیه روحانیونی که از انقلاب منحرف شدند بی‌محابا می‌تاخت و از هیچ‌چیزی ابا نداشت.

خطیب جمعه موقت تهران در پایان با تأکید بر اینکه باید موضوع غدیر را بزرگ دانست، تأکید کرد: موضوع غدیر را باید در جنبه شعاری و شعوری بزرگ بدانیم، با این نگرش فرزندان خود را با موضوع ولایت و غدیر باید آشنا کنیم و در جامعه این مهم را با آموزش نهادینه‌سازی کرد، چراکه در مقابله با هجوم سیل‌آسای بنیان‌کن عقاید سخیف خشونت‌بار وهابیت و فرقه‌های دیگر فقط امام علی (ع) منجی است و باید با غدیر آشنا بود.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین