|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گزارش داد که در شبانه روز گذشته 45 بار آتش بس سوریه از سوی گروه های مسلح متخلف نقض شده که در مجموع از شامگاه دوشنبه به بیش از 100 مورد رسیده است.
 ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گزارش داد که در شبانه روز گذشته 45 بار آتش بس سوریه از سوی گروه های مسلح متخلف نقض شده که در مجموع از شامگاه دوشنبه به بیش از 100 مورد رسیده است.

ژنرال ویکتور پوزنیخیر معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که موارد نقض در شبانه روز گذشته نسبت به روز نخست برقراری آتش بس دو برابر افزایش یافته است.

بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، وی افزود: افزایش شمار موارد نقض آتش بس از سوی معارضان سوری نگران کننده است زیرا روز نخست (سه شنبه) 23 مورد بود ولی اکنون به 45 واقعه رسیده است.

پوزنیخیر گفت: گروههای معارض سوری به اصطلاح میانه رو مناطق مسکونی حلب و مواضع نیروهای دولتی در لاذقیه را گلوله باران کردند.

ژنرال روسی همچنین اظهار کرد: طرف آمریکایی اطلاعات دقیق محل استقرار معارضان را به طرف روسی تحویل نداده است و این تعلل، مبارزه با جنگجویانی را که در ارسال کمک های انسانی اخلال ایجاد می کنند، دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه هواپیماهای روسی و سوری حمله به مراکزی را که احتمال می رود متعلق به معارضان باشد، متوقف کرده اند، تاکید کرد: خودداری واشنگتن از تحویل اطلاعات لازم به روسیه، مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره را دشوار می کند.

روز گذشته نیز اعلام شد که گروههای مسلح موسوم به معارضان بیش از 60 بار آتش بس سوریه را نقض کرده اند.

لاوروف نیز روز سه شنبه با انتقاد از رویکرد آمریکا در باره سوریه اعلام کرد که واشنگتن حدود یک سال است وعده داده گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها جدا کند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

وزارت امور خارجه روسیه هم امروز با اشاره به مخالفت 21 گروه مسلح ضدسوری به عنوان معارضان میانه با آتش بس برقرار شده در سوریه از آمریکا خواست مانع جنگ افروزی این گروهها شود.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که این سرپیچی، چالشی آشکار در برابر تلاش های روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس، کمک به حل مسائل و مشکلات انسانی در سوریه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: توافق های واشنگتن و مسکو، مسیر پایان مناقشه مسلحانه و خونریزی ها را در سوریه هموار می کند و باید تمامی تلاش ها ممکن را برای جلوگیری از اقدام های افراط گرایان و همدستان آنها که آشکارا اعلام کرده اند از تروریست های جبهه النصره جدا نمی شوند، انجام داد.

در بیانیه آمده است:نخست از آمریکا و سپس از همه آنهایی که بر گروه های مخالف آتش بس نفوذ دارند، می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند، زیرا نباید اجازه داد اقدام های تحریک آمیز آنها فرصتی ایجاد کند تا نقطه اوج پیش آمده در حل و فصل سیاسی بحران سوریه نابود شود.

اصلی ترین نتیجه مذاکرات روز جمعه سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو، افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین