|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
منابع نظامی یمن امروز / پنج شنبه/ از کشته شدن فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان جیزان در جنوب عربستان خبر دادند.
منابع نظامی یمن امروز / پنج شنبه/ از کشته شدن فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان جیزان در جنوب عربستان خبر دادند.

شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که این فرمانده که «عبد الله دحوان المرادی» نام داشت از سوی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری متواری یمن به عنوان فرمانده نیروهای نظامی تعیین شده بود و نظامیان تحت امر وی بودند که در حمله موشکی ارتش یمن در شرق منطقه صرواح کشته شد.

نیروهای ارتش یمن ، خودروی نظامی حامل فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان را با یک موشک ضد زره در منطقه «الدخان» در جیزان عربستان هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش یمن همچنین دو پایگاه نظامی «المقتل» و «المعنق» در منطقه الخوبه در جیزان را گلوله باران کردند.

در همین حال، یک منبع نظامی دیگر گزارش داد که یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی در حملات موشکی نیروهای ارتش یمن در استان مارب در شرق این کشور کشته شد.

به گفته این منبع آگاه، پنج تن از همراهان این فرمانده نیز در جریان این حمله کشته شدند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ساعاتی پیش محل تجمع نظامیان ائتلاف سعودی در شرق منطقه صرواح را با موشک زلزال 2 هدف قرار داد و تاکید کرد که موشک دقیقا به هدف اصابت کرده است.

یگان توپخانه ای ارتش یمن نیز مواضع ائتلاف سعودی را در مزارع «آل حجلان» و«وادی الرمضه» در همین منطقه هدف قرار داده بود.

نیروهای ارتش یمن در واکنش به حملات همه جانبه عربستان و ائتلافش به مناطق مختلف یمن، مواضع نظامی عربستان را در یمن و مناطق مرزی هدف قرار می دهد.

بیش از 18 ماه از حمله همه جانبه عربستان به یمن می گذرد؛ در این مدت نه تنها عربستان نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد، بلکه خسارت های انسانی، مالی و نظامی بسیاری متحمل شده است. همچنین در جریان این جنگ هزاران یمنی کشته، زخمی و آواره شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین