|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
دانشمندان چینی لحظاتی پیش دو فضانورد خود را همراه با آزمایشگاه فضایی «تیان گونگ ۲» روانه فضا کردند.
  دانشمندان چینی لحظاتی پیش دو فضانورد خود را همراه با آزمایشگاه فضایی «تیان گونگ ۲» روانه فضا کردند.

این آزمایشگاه فضایی که پرتاب آن راس ساعت 22:4 دقیقه به وقت محلی انجام شد از صحرای «گبی» و با یک راکت مدل «لانگ مارچ ۲ اف» صورت گرفته است.

«وو پینگ» سخنگوی پروژه فضانوردی سرنشین دار چین بعد از این پرتاب اعلام کرد که دو فضانورد یاد شده به مدت یک ماه در این آزمایشگاه بسر خواهند برد.

بر اساس اعلام برنامه ریزان و دانشمندان چینی، این طولانی ترین ماموریت فضایی این کشور تا به امروز محسوب می شود.

گزارش ها حاکی است که ماموریت فضایی این دو فضانورد دو برابر دوره قبلی است که ۱۵ روز طول کشید و آنها در این یک ماه در اتاقک آزمایشگاه فضایی معلق خواهند بود و به همین دلیل امکان زندگی طولانی مدت برای فضانوردان وجود ندارد.

«جو سونگ پینگ» طراح ارشد این آزمایشگاه در سخنانی که تارنمای «یی سی» آن را منتشر کرده، اعلام کرد: در طراحی اتاقک آزمایشگاه به وجود نور توجه ویژه ای شده و با بهره گیری از سیستم نورپردازی مناسب تلاش شده فضانوردان احساس اضطراب کمتری داشته باشند و بتوانند زندگی و کار خود را به شکلی مطلوب دنبال کنند.

او گفت که محیط داخل آزمایشگاه برای کار و زندگی فضانوردان بسیار مناسب است و با دارا بودن میز و لوازم مورد نیاز، آنها می توانند در این مدت یادداشت برداری کرده و برخی آزمایش های فضایی را هم انجام دهند.

همچنین اعلام شده که آزمایشگاه به سیستم بلوتوث مجهز است و وقتی فضانوردان گوشی های بی سیم را مورد استفاده قرار دهند می توانند با مرکز فضایی چین در روی زمین مکالمه کنند.

در واقع این آزمایشگاه یک ایستگاه فضایی موقت برای زندگی فضانوردان است و آنها این بار بررسی خواهند کرد که با ایجاد یک ایستگاه فضایی دائمی، فضانوردان قادر به زندگی در فضا برای چندین ماه باشند.

کارشناسان هوا فضای چین معتقدند که این آزمایش یکی از گام های بسیار مهم این کشور برای ایجاد ایستگاه دائمی فضایی برای سال 2022 محسوب می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین