|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
وی بیان داشت: امروز اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر استانی نیز موظف به ایجاد اشتغال برای معلولان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانواده‌های با بیش از دو معلول صاحب خانه می شوند.

 علی ربیعی ظهر پنجشنبه در بازدید از کارگاه اشتغالزایی برای معلولان اصفهان، اظهار داشت: حمایت از معلولان و مسئله اشتغال و مسکن آنها، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و افراد نیازمندان از وظایف هر نهاد و سازمانی است که سازمان بهزیستی محور اصلی در این زمینه است.

وی بیان داشت: امروز اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر استانی نیز موظف به ایجاد اشتغال برای معلولان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در راستای حمایت از معلولان ضمن ارائه وام‌های آسان به این افراد، در جهت اشتغالزایی و خانه‌دار کردن آنها نیز اقدام شده است، اضافه کرد: خانواده‌های که بیش از دو معلول دارند صاحب خانه می‌شوند.

وی با اشاره به کارگاهی که مورد بازدید قرار گرفت، بیان داشت: در این کارگاه شمع سازی که برای اشتغالزایی معلولان راه‌اندازی شده، از افراد نیازمند جامعه نیز استفاده شده است.

ربیعی با بیان اینکه این کارگاه با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی برای معلولان راه‌اندازی شده است، بیان داشت: ۶۰۰ معلول در این کارگاه فعالیت دارند که ۴۰ نفر آنها از معلولان ناشنوا هستند.

سهام عدالت سهم تعاونی‌ها است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه سهام عدالت سهم تعاونی‌ها است، ادامه داد: در صدد هستیم تعاونی‌های در حال تعطیلی را فعال کنیم.

ربیعی با بیان اینکه امروز بخش تعاون کوچک شده و باید برای اشتغالزایی در جهت توسعه تعاون گام برداریم، اضافه کرد: اگر امروز نتوانستیم به سهم ۲۵ درصد تعاونی‌ها دست یابیم به ضعف تعاون بر نمی‌گردد.

وی همچنین در ادامه سفر خود به استان اصفهان، کلنگ نخستین هتل ۵ ستاره حلال  را بر زمین زد و افزود: نخستین هتل ۵ ستاره حلال با استانداردهای جهانی با مشارکت شرکت ایرانی در اصفهان احداث می‌شود که برای ساخت این هتل عرصه زمین توسط صندوق بازنشستگی کشور واگذار شده است.

ربیعی گفت: این هتل در زمینی به وسعت ۲۸ هزار متر مربع با ۲۰۰ اتاق و مجموعه‌های تجاری و اداری ساخته می‌شود.

 
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین