|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
رئیس جمهوری افغانستان همچنین تصریح کرد: تروریسم مانند یک مار گزنده است و با توجه به این امر کشورها باید رویکردی مشترک برای مقابله با آن داشته باشند. تهدید تروریسم تهدیدی گذرا نیست سازمان‌های تروریستی به سرعت تغییر شکل می‌دهند اما اهدافشان همان است.
رئیس‌جمهوری افغانستان در جریان سفرش به هند از رویکرد پاکستان در قبال تروریسم انتقاد کرد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در سخنرانی خود در موسسه تحلیل و مطالعات دفاعی در دهلی نو تلویحا از سیاست‌های پاکستان در خصوص قائل بودن به تروریسم خوب و بد انتقاد کرد.

وی همچنین از افرادی که به بهانه‌های دینی و مذهبی دست به اقدامات تروریستی می‌زنند انتقاد کرد و گفت: اسلام به هیچ وجه مروج چنین اقداماتی نیست.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: اقلیت اندکی از افراد که دست به چنین اقداماتی می‌زنند نباید به مثابه نمایندگان یک دین و یک تمدن تلقی شوند. تمدنی که ما داریم در 160 سال گذشته از چنین اقداماتی حمایت نکرده است و از این رو صحیح نیست که با اتکا به اقدامات گروهی اندک یک تمدن را به زیر سوال برد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: این مساله قابل قبول نیست که چنین گروه‌هایی به نام اسلام دست به اقداماتی خصمانه بزنند. اسلام اجازه تروریسم را نمی‌دهد تروریسم باید محکوم شود و ما باید برای مقابله با آن در کنار یکدیگر اتحاد داشته باشیم و اجازه ندهیم افراط گرایی به چارچوبی جدی دست یابد زیرا در غیر این صورت ما تمامی چیزهایی را که به خاطر آن متحد می‌شویم انکار کرده‌ایم.

اشرف غنی همچنین در اظهارات خود به انتقاد از مواضع پاکستان و حمایت اسلام آباد از طالبان پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر جنگی در پاکستان اتفاق می‌افتد که رسانه‌ها درباره آن صحبت نمی‌کنند. هم اینک 207 هزار نیروی پاکستانی در مناطق بلوچستان و خیبر پختونخوا مستقر هستند. این خشونت نیازمند توجه و پوشش است و باید متوقف شود. ایجاد نوعی تمایز میان تروریسم خوب و تروریسم بد رویکردی است که از کوته فکری بزرگی حکایت دارد افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند در این باره فریبکاری کنند باید بدانند که در اشتباه هستند.

 به نقل از پایگاه خبری نیشن ،رئیس جمهوری افغانستان همچنین تصریح کرد: تروریسم مانند یک مار گزنده است و با توجه به این امر کشورها باید رویکردی مشترک برای مقابله با آن داشته باشند. تهدید تروریسم تهدیدی گذرا نیست سازمان‌های تروریستی به سرعت تغییر شکل می‌دهند اما اهدافشان همان است.

وی افزود: افغانستان اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها از خاک این کشور حمله‌ای انجام دهند اگرچه کشور ما همواره هدف حمله است.



در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین