|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
روسیه تمدید آتش بس کنونی در سوریه را که از شامگاه دوشنبه برقرار شده است برای تداوم آرامش بیشتر در این کشور، برنامه ریزی مبارزه با تروریسم و ارائه کمک های انسانی به سوری ها ضروری خواند.
روسیه تمدید آتش بس کنونی در سوریه را که از شامگاه دوشنبه برقرار شده است برای تداوم آرامش بیشتر در این کشور، برنامه ریزی مبارزه با تروریسم و ارائه کمک های انسانی به سوری ها ضروری خواند.

ژنرال ویکتور پوزنیخیر معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه با اعلام این موضوع، گفت: مسکو اهمیت اجرای توافق های به دست آمده با آمریکا را درک و از ادامه آتش برای یک دوره 48 ساعته دیگر حمایت می کند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از این مقام ارشد وزارت دفاع روسیه نوشت: طرف آمریکایی از عهده اجرای وعده جدا کردن گروه های مسلح موسوم به معارضان و تروریست ها بر نمی آید.

ژنرال روسی گفت: بر خلاف انتظارها، گروه های مسلح به اتحاد با یکدیگر گرایش پیدا کرده اند که موجب افزایش گلوله باران ها شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد: وزیران خارجه دو کشور در مذاکره تلفنی امروز که به خواسته طرف آمریکایی انجام شد، توافق های انجام شده برای تحکیم آتش بس سوریه و تامین شرایط دسترسی سوری ها به کمک های انسانی را بررسی کردند.

وزیر خارجه روسیه در این مذاکره بر لزوم اجرای تعهد آمریکا برای خارج کردن گروه های مسلح موسوم به معارض میانه تحت حمایت واشنگتن از مناطق زیر سلطه تروریست ها تاکید کرد.

لاوروف پیش از این نیز با انتقاد از رویکرد آمریکا در باره سوریه اعلام کرد که واشنگتن حدود یک سال است وعده داده گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها جدا کند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

اصلی ترین نتیجه مذاکرات روز جمعه سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو، افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است. 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین