»
کد خبر: ۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
وزیر اطلاعات با اشاره به ترور شهید انصاری در لبنان گفت: دشمنان می‌خواهند وحدت اسلامی شیعه و سنی را از بین ببرند اما به جز نفرت چیزی عایدشان نمی‌شود و به یاری خدا پیوند بین شیعه و سنی مستحکم‌تر می‌شود.
حجت‌الاسلام محمود علوی دقایقی پیش در مراسم ختم شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان، دفاع از سنگر مرزها را مهم عنوان و اظهار کرد: سنگر دفاع از مرزها تفکر، ایمان و عقیده در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، این در حالی است که بسیاری از نگرش‌ها مرزبندی بین انسان‌ها را براساس مرزهای جغرافیایی، نژادی و یا طبقاتی تقسیم‌بندی کرده است.

وی افزود: مرزداران پیکار فرهنگی در کلام امام حسن عسگری (ع) علما معرفی شده‌اند و علمای ما مرزداران فرهنگی هستند که در این صفوف ابلیس و یاران او قرار گرفته‌اند.

وزیر اطلاعات امام سجاد (ع) را یکی از مهمترین شخصیت‌هایی دانست که توانست فرهنگ شیعه را گسترش دهد، ابراز کرد: در شرایطی که افراد جرأت نمی‌کردند شاگردان ایشان شوند این امام همام حرکت فرهنگی را آغاز کرد و شاگردان بسیاری را به جامعه تحویل داد که هر کدام فقیه بزرگی شدند.

وی با اشاره به مقابله علما با قدرت‌های زورگیر خاطرنشان کرد:‌ در هر زمانی که قدرتی را مغایر با اسلام می‌دیدند در برابر او ایستاده و مقابله می‌کردند،‌ شهید مدرس نمونه بارز آن است چرا که در برابر رضاخان ایستادگی کرد.

علوی ارزش انسان‌ها در فرهنگ اسلامی را مورد بررسی قرار داد و گفت: در فرهنگ اسلامی ارزش انسان‌ها به تقوا، رفعت و جهاد است.

وی با اشاره به شخصیت شهید انصاری تاکید کرد: شهید انصاری هم مدد علما، هم کرامت و هم تقوا و فضیلت شهدا را داشت، وی سمت‌های فراوانی داشت و باید راه این عزیزان را دنبال کنیم تا دشمن بداند از این حرکات ثمره‌ای نمی‌برد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند وحدت اسلامی شیعه و سنی را از بین ببرند اما به جز نفرت چیزی عایدشان نمی‌شود و به یاری خدا پیوند بین شیعه و سنی مستحکم‌تر می‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین