|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
مشاور وزیر امور خارجه سفر رئیس جمهوری به ونزوئلا، کوبا و نیویورک را دارای جایگاه ویژه ای دانست و گفت: آقای روحانی دراین سفر درباره موضوعاتی همچون مسائل جهانی و منطقه ای، مقابله با تروریسم و جهان بدون خشونت و افراط گرایی گفت وگو خواهد کرد.
 مشاور وزیر امور خارجه سفر رئیس جمهوری به ونزوئلا، کوبا و نیویورک را دارای جایگاه ویژه ای دانست و گفت: آقای روحانی دراین سفر درباره موضوعاتی همچون مسائل جهانی و منطقه ای، مقابله با تروریسم و جهان بدون خشونت و افراط گرایی گفت وگو خواهد کرد.

حسین شیخ الاسلام روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، سفر رئیس جمهوری به ونزوئلا برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو گروه غیر متعهدها، دیدار از کوبا و حضور در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به موقعیت و نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و با توجه به مسائل حساسی که این روزها در جهان و منطقه می گذرد، این سفر از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده ای در منطقه و جهان دارد، اظهار داشت: این سفر فرصت خوبی است تا ما با سران کشورهای دیگر از جمله کشورهای گروه غیرمتعهدها دیدار و گفت وگو داشته باشیم و در مورد موضوعات مختلف جهان خصوصا موضوعات منطقه ای رایزنی کنیم.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از نظام مردم سالاری، همواره بر رای مردم تکیه دارد، گفت: ما به منطق صلح و آرامش در دنیا اعتقاد داریم در حالی که برخی کشورهایی که در مقابل ما قراردارند، نظام دیکتاتوری دارند و مخالف صلح و آرامش هستند.

شیخ الاسلام در مورد سفر رئیس جمهوری به نیویورک و سخنرانی وی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: سخنرانی رئیس جمهوری در این نشست، فرصت خوبی است که وی حرف های منطقی ما را به گوش جهانیان برساند.

وی تاکید کرد: مهم ترین محور های سخنان رئیس جمهوری در این نشست پیرامون موضوعاتی همچون مسائل جهانی و منطقه ای، مقابله با تروریسم و جهان بدون خشونت و افراط گرایی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه 26 شهریور ماه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیر متعهدها به ونزوئلا سفر می کند.

حسن روحانی به عنوان رئیس گروه کشورهای غیر متعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتا در ونزوئلا برگزار می شود حضور خواهد یافت و ضمن ایراد اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهوری ونزوئلا تحویل خواهد داد.

رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس غیر متعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

پس از اجلاس ونزوئلا، روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا و برای دیداری دو جانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.

در آخرین مرحله از سفر، رئیس جمهوری برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

دیدار با شماری از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری، سایر برنامه های رئیس جمهوری در نیویورک را تشکیل می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین