|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
یادداشت های دستنویس از واکنش های جرج بوش پس از رخداد 11 سپتامبر پرده بر می دارد.
  یادداشت های دستنویس از واکنش های جرج بوش پس از رخداد 11 سپتامبر پرده بر می دارد.

ایندپندنت نوشت: به مناسبت 15 مین سالگرد حمله یازده سپتامبر مشاور مطبوعاتی سابق بوش ، آری فلیشر یادداشتی 5 صفحه ای را از واکنش های بوش و اطرافیان او در پی حادثه یازده سپتامبر منتشر کرده است.

این یادداشت نشان میدهد که بوش به دنبال انتقام گیری از تروریست های بوده است.

او در تماس تلفنی با دیک چنی معاون رییس جمهور گفته: ما در جنگیم. ما باید این ها را بگیریم.

بعد از اینکه او تلفن را روی هوا ول کرد رو به دستیارانش گفت: زمانی که بفهمم چه کسانی این کار را کرده اند آنها دیگر من را به عنوان رییس جمهور نخواهند دید. یکی باید تاوان این مساله را پرداخت کند.

رییس جمهور سابق ایالات متحده همچنین به دستیارانش در نیروی هوایی گفت: من برای پیدا کردن مسبب این حادثه نمیتوانم صبر کنم. این زمان می برد و ما قرار نیست تنها به آنها یک سیلی کوچک بزنیم.

نه روز بعد بوش "جنگ علیه ترور" را اعلام کرد و در جلسه مشترک با کنگره آمریکا و مردم آمریکا گفت: جنگ ما علیه ترور با القاعده آغاز شده است اما همین جا خاتمه نمی یابد. این جنگ تاز مانی که همه گروه های تروریستی در جهان پیدا شوند ، متوقف شوند و شکست بخورند تمام نخواهد شد.

یادداشت با عجله فلیشر در رویترز منتشر شده و به نظر میرسد تنها رکورد کلمه به کلمه از واکنش های بوش در مجامع خصوصی بعد از حادثه یازده سپتامبر باشد و به همین دلیل چیز بسیار با ارزشی است که بعد از سالها توسط مشاور مطبوعاتی وقت منتشر شده است.

او قبلا از این نوشته ها در یادبود های سالانه 11 سپتامبر استفاده کرده بود اما هرگز متن کامل آن را در هیچ رسانه ای منتشر نکرده بود.

فلیشر یازده سپتامبر سال 2001 را با همراهی بوش در یک دیدار معمولی از مدرسه ابتدایی در ساراسوتای فلوریدا آغاز کرده است.

او گفته که بعد از اینکه بوش در پایان با مقامات مدرسه دست داده، رییس مدرسه به او گفته که هواپیمایی با ساحتمان برج شمالی مرکز تجارت جهانی اصابت کرده است.

خبر اصابت به دومین برج زمانی منتشر شد که بوش برای دانش آموزان مشغول خواندن بود. برای سالها بوش را برای اینکه به خواندن "بز حیوان خانگی" در حالی که در گوش او خبر حمله به آمریکا را زمزمه میکردند مسخره کرده اند.

فلیشر با این حال اصرار دارد که او میخواسته که رییس جمهور به طور کامل از جریانات قبل از اینکه در مقابل دوربین های رسانه های ظاهر شود مطلع شده باشد.

بوش پس از آن گفته که او میخواسته ذهنش را جمع و جور کند و نمی خواسته مردم آمریکا را با بلافاصله بلند شدن و از اتاق بیرون رفتن بترساند یا به آنها هشدار بدهد.

فلیشر در این یادداشت های خود ثبت کرده که زمانی که حملات رخ داد سردرگمی های متعددی وجود داشت و به ما خبر داده بودند که در هواپیمای یکم نیروی هوایی یک عامل مخفی تروریستی حضور داشته است.

بوش گفته من میخواهم در اسرع وقت به خانه برگردم. من کسانی را که من را در خارج از واشنگتن نگه داشته اند را نمی خواهم.

یکی ازمشاورانش پاسخ د اده: آدمهای ما گفته اند که هنور فضا خیلی نا پایدار است.

اندی کارد رییس کارکنان بوش اصرار داشته که کار درست این است که اجازه دهیم گرد و خاک ها کمی بخوابد.

نیروی یکم هوای(هواپیمایی که به روسای حمهور تعلق دارد) قرار شد به مقر نیروی هوایی در لوییزیانا برود پس از آن به پایگاه نبراسکا. اما بوش همان شب به واشنگتن برگشت.

فلیشر در این یادداشت ها نشان میدهد که بوش با کسانی که می خواستند به اودر موید خطراتی که او باآنها مواجه است هشدار بدهد به طور جبری برخورد میکرده

او در بعد از ظهر روز 11 سپتامبر با همسرش لورا تماس گرفته و به او گفته که او را دوست دارد و در راهه خانه است. او گفت: اگر من در کاخ سفید بودم و هواپیمایی در راه من قرار گرفت تنها چیزی که میخواهم این است که آن روز انجیلم را خوانده باشم.

بوش به دیک چنی گفته بود که این مهم است که این تصور را در بین عموم جا بیاندازیم که دولت آمریکا همچنان در کنترل است.

او گفت: این که مردم آمریکا عملکرد دولت را ببینند چرا که آنها هرروز در تلویزیون شاهد این اند که ملت ما لعنت شده و در حال بمباران است.

نوشته های فلیشر همچنین نشان میدهد که رییس جمهور نگران امنیت خودش و خانواده اش و سگش بارنی بوده است.

او بعد از اینکه به دو دخترش و همسرش گفت که در محل امن بمانند حال بارنی را پرسید .
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین