|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
درگیری زمانی شروع شد که بار دیگر بحث تصرف زمین ها مطرح گردید و شماری از روستاییان نیز با دستگیری «لین جولان» رئیس این روستا که هفته پیش به اتهام فساد مالی به زندان افتاد، اعتراض کردند.
تازه ترین اخبار نشان می دهد که شماری از اهالی روستای «ووکان» در جنوب چین به دلیل اعتراض نسبت به سیاست های اتخاذ شده توسط مسئولان محلی دست به تظاهرات زده و با پلیس ضد شورش درگیر شده اند.

درگیری زمانی شروع شد که بار دیگر بحث تصرف زمین ها مطرح گردید و شماری از روستاییان نیز با دستگیری «لین جولان» رئیس این روستا که هفته پیش به اتهام فساد مالی به زندان افتاد، اعتراض کردند.

«ووکان» یکی از روستاهای جنوب چین است که بیشتر ساکنان آن به ماهیگیری مشغولند و حالا تحت فشار ماموران قرار گرفته اند که اعتراضات را متوقف کنند.

پلیس ضد شورش چین که گفته می شود در درگیری های روز سه شنبه به سمت روستاییان گلوله های مشقی هم شلیک و برخی را زخمی کرده است، تلاش داشت مردم را راهی خانه هایشان کند.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ روز سه شنبه گزارش کرده که در روستای «ووکان» که پیشتر نیز محل اعتراضات بوده پلیس چندین نفر را دستگیر کرده است.

هنوز واکنش رسمی از سوی دولت چین در این باره اعلام نشده است اما گزارش های دریافتی نشان می دهد که ماموران ضد شورش در ورودی روستا مستقر شده اند و اجازه ورود و خروج را به مردم نمی دهند.

«لین جولان» رئیس این دهکده از جمله کسانی بود که همواره با تصرف اراضی در روستا مخالفت می ورزید و از همین رو نزد روستاییان محبوبیت بالایی داشت اما او به اتهام فساد مالی راهی زندان شده است.

تصاویری را نشریه هنگ کنگی منتشر کرده است که تایید می کند ماموران ضد شورش در حال تیراندازی با گلوله های پلاستیکی و پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم هستند.

ویدیوهایی هم از تظاهرات و درگیری ها ضبط شده است که نشان می دهد روستاییان خشمگین با سنگ و چوب و پرتاب بطری و اشیای دیگر با ماموران درگیر شده اند.

اداره امنیت عمومی استان گوانگ دونگ در جنوب چین بدون اشاره به جزییات درگیری گزارش کرده که تاکنون ۱۳ نفر را دستگیر کرده است.

روستاییان می گویند ماموران ساعت سه بامداد به برخی از خانه ها یورش برده و ساعاتی بعد شماری را دستگیر کرده و با خود برده اند.

گفته شده که این درگیری ها باعث زخمی شدن شماری از اهالی این منطقه بخصوص در میان سالمندان شده و تعدادی به بیمارستان انتقال یافته اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین