|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
نعمت‌زاده در دفاع از برنامه‌های خود:
کد خبر: ۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سابقه سکته ندارم، تصریح کرد: بنده توانایی راهبری صنعت را در خود دارم و حاضرم با تمام مخالفان خود مسابقه دهم.
تدبیر و امیدمحمدرضا نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی صبح امروز مجلس به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود تصریح کرد: در آمد بخش صنعت ومعدن در حدود 37 تا 40 در نوسان است و در تولید ناخالص ملی نقش عمده ای دارد، از این رو باید تلاش کنیم مسایل آن حل شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من در 33 سالگی وزیر کار و امور اجتماعی شدم و حکم خود را از دست امام راحل گرفتم، خاطر نشان کرد: از آن زمان 35 سال می‌گذرد و در این مدت تجاربی آموخته‌ام و شناخت بیشتری حاصل کرده‌ام و برنامه‌ای را هم که تقدیم مجلس کردم حاصل این تجارب است.

نعمت‌زاده افزود: خوشبختانه مجلس برنامه ما را مطالعه و بررسی کرد و بر آن صحه گذاشته است و من توصیه می‌کنم که اگر کسانی فرصت نداشتند آن را بررسی کنند، این کار را انجام دهند.

وی  در ادامه سخنانش گفت: برخی از مخالفان گفته‌اند که بنده در برنامه‌ام چرا به بخش‌هایی مانند نساجی و خودروسازی توجه نکرده‌ام و من در پاسخ به این آقایان می‌گویم بخش‌های صنعت و معدن بسیار متنوع است؛ بنابراین ما باید علاوه بر اهداف کیفی اهداف کمی را نیز در نظر داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، بدیهی است در برنامه 5 ساله بحث برنامه‌ریزی کمی وجود ندارد و ما باید ریز این برنامه را تهیه کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت وظیفه اول این وزارتخانه را فعال کردن بخش صنعت و معدن و حفظ سرمایه‌های موجود دانست و تصریح کرد: برای حفظ سرمایه‌ها و تامین منابع مالی و ارزی و مدیریت باید چاره‌اندیشی شود، همچنین وظیفه دوم این وزارتخانه تامین کالاهای اساسی مردم و نهاده‌های دامی است.

نعمت زاده توجه به بخش منابع معدنی را سومین وظیفه این وزارتخانه دانست و گفت : ما از نظر معادن رتبه دهم را در دنیا داریم، اما از نظر تولید و صادرات عقب افتاده‌ایم و این عقب‌ماندگی را باید با سرمایه‌گذاری و اکتشاف جبران کنیم.

وی برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاری را از دیگر وظایف این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: ما راه‌های حل این مشکلات را که در موارد زیادی به قانون باز نمی‌گردد بررسی کردیم و باید حل شود.

به گفته وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه توجه به فناوری روز دارد و فناوری روز باید حتی با استفاده از مراکز علمی خارجی از کشور تامین شود.

نعمت‌زاده توجه به صنایع دستی و مخصوصا فرش را نیز مهم دانست و گفت: توجه به صنعت فرش هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم از کارهای جمعی زائد می‌کاهد. حمایت از سرمایه‌گذاران دولتی، خصوصی و خارجی را نیز از دیگر موارد مهم برای تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد.

وی اشاعه اخلاق حرفه‌ای را مهم توصیف کرد و گفت : حفظ اخلاق‌های حرفه‌ای موجب اعتماد مردم می‌شود و مسئله دیگر نیز همکاری با دستگاه‌های مسئول است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در خصوص مباحثی مبنی بر اینکه عدم سرمایه‌گذاری در شمال کشور کافی نبوده است، افزود: این موضوع توسط مخالفین محترم مطرح شد که من باید بگویم دولت وقت مصوبه‌ای را مبنی بر ممنوعیت سرمایه‌گذاری در استان‌های شمالی مصوب کرده بود که باعث محرومیت نیز شد، اما ما در دولت سازندگی به آن اصلاحیه زدیم و برای شهرک‌های صنعتی در شمال کشور مجوز گرفتیم و تا آنجایی‌که در جریانم این مصوبه کم لن یکن شده است.

نعمت‌زاده در خصوص عدم تکاپوی سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم نیز اظهار داشت: ما باید برای زیرساخت‌های لازم در این استان‌ها تلاش کنیم تا صنعت رشد پیدا کند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده همچنین اظهار داشت: نمایندگان محترم در خصوص سن و ناتوانی بنده مطالبی را فرمودند حتی از من سوال کردند چند بار سکته قلبی کرده‌ای؟سابقه سکته ندارم و اگر می‌داشتم به صورت شفاف آن را مطرح می‌کردم. بنده توانایی راهبری صنعت را در خودم می‌بینم قرار نیست کار یدی انجام دهم و حتی حاضرم با تمام مخالفمان مسابقه بدهم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین