|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
وی افزود: از طریق این سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیا و مربیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.
یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان موفق به راه اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس شد.

به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مهدی کشمیری، رئیس  شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل و نقل، مدیران مدرسه و اولیا و مربیان و همچنین کنترل ترافیک و توجه به رفت و آمد ایمن دانش‌آموز در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل و نقل سرویس دانش‌آموزان مدارس است، اظهار کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی گفت: می‌توان با مدیریت صحیح در رفت و آمد دانش‌آموزان، با استفاده از سامانه‌های هوشمند علاوه بر ایجاد شرایط ایمن برای دانش‌آموزان، ترافیک شهری و معضلات و حوادث ناشی از آن را بهبود ببخشد.

سید امید رفیعی، رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان در خصوص این فناوری بیان کرد: در سامانه هوشمند سرویس مدارس همه اقدامات از طریق این سامانه انجام گرفته و امکان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممکن می رسد.

وی افزود: مسیر رفت و برگشت دانش‌آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در زمینه سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین گزارش می‌شود.

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان از دیگر مزایای این سامانه را کنترل و نظارت تاکسیرانی و پلیس راهور بر سرویس‌های مدارس بیان کرد و افزود: در سرویس مدرسه جی پی اس نصب شده و فاصله منزل تا مدرسه بر اساس کیلومتر مشخص می‌شود.

وی افزود: از طریق این سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیا و مربیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

رفیعی گفت: در این طرح دانش‌آموز پس از سوار شدن به سرویس مدرسه کارت می‌زند و همزمان پیامکی برای اولیای دانش‌آموز مبنی بر سوار شدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس، مجددا پیامک دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش‌آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین