|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بحث برائت از مشرکین یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بحث برائت از مشرکین یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی  در خطبه‌های نماز عید قربان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سنت قربانی کردن اظهار کرد: امروز روز قربانی کردن است، در روایات از ائمه معصومین(س) آمده که اگر مردم می‌دانستند چه خیری در قربانی کردن است، پول قرض می‌کردند تا قربانی کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در روایات اهل بیت(ع) آمده در هنگام قربانی کردن همین که نخستین قطره خون از قربانی به زمین ریخته شود، گناهان صاحب قربانی بخشیده خواهد شد، ما به وسیله قربانی کردن تقرب به سوی خداوند پیدا می‌کنیم، یکی از راه‌های دیگر تقرب به خداوند داشتن محبت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آنها است.

وی در خصوص اخلاص تصریح کرد: قربانی باید برای خداوند باشد، قربانی هابیل از سوی خداوند پذیرفته نشد، چون قربانی او برای خداوند نبود، مصرف قربانی برای بستگان و نیازمندان است تا به این وسیله نیازمندان هم بتوانند بهره‌مند شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اثر مال حرام اظهار کرد: مرحوم آیت الله مشکینی فرمود من زمانی که به درس آیت الله بروجردی رفتم، این مرجع تقلید به مناسبتی یک روایتی خواند که من آن را هیچ گاه فراموش نمی‌کنم، روایت این بود که چه بسیار هستند انسانی‌هایی که در دنیا لباس فاخر می‌پوشند، اما در آخرت حتی کفن ندارند، چون مالشان، مال حرام بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س ) ادامه داد: چه بسیارند انسان‌هایی که در دنیا پیاده و در آخرت سواره هستند، به هر حال باید رعایت حلال و حرام خدا را کرد، در حج امسال جای حجاج ایرانی و برخی کشورهای دیگر خالی است، چون دولت بی لیاقت عربستان سعودی مانع از حج آنها شد و صد عن سبیل الله کرد.

وی در خصوص فاجعه منا تصریح کرد: در سال گذشته 7 هزار حاجی که 475 نفر از آنها ایرانی بودند، به دلیل بی کفایتی مسؤولان عربستان سعودی در منا جان خود را از دست دادند، کسانی که مانع از حج حجاج می‌شوند، لیاقت عذاب الهی را دارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به برائت از مشرکین در حج اظهار کرد: حج فرصتی برای برائت از دشمنان خداست و بحث برائت از مشرکین یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.

به گزارش میزان، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی در خصوص فاجعه منا شدند، ایشان خواستار زنده ماندن یاد شهدای منا هستند و مقام معظم رهبری از سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور خواستند که فاجعه منا را پیگیری کنند.

وی در خصوص اداره حرمین شریفین تصریح کرد: ما از خداوند می‌خواهیم که دست این افراد بی‌لیاقت از حرمین شریفین در مکه و مدینه کوتاه شود و اداره این حرمین به دست افراد صالح بیفتد، دعا می‌کنیم که خداوند انتقام شهدای منا را از این جنایتکاران بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین