|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
22 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان، امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مقامات مرزبانی و قضایی دو کشور، از طریق گمرک آستارا، به مسئولان ایرانی تحویل داده شدند.
  22 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان، امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مقامات مرزبانی و قضایی دو کشور، از طریق گمرک آستارا، به مسئولان ایرانی تحویل داده شدند.

به گزارش ایرنا، مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان هنگام تحویل این زندانیان در جمع خبرنگاران گفت: انتقال این زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمین بین دو کشور و با پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو انجام شد و در جریان آن، 22 زندانی مرد ایرانی در بند جمهوری آذربایجان، در روز عید سعید قربان به مسئولان قضایی و سیاسی ایران تحویل داده شدند.

ناصر میرجمالی افزود: زندانیان ایرانی تحویل داده شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به زندان حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی به مراجع امنیتی و قضایی تحویل داده شوند.

وی اظهار کرد: ایجاد شرایط برای ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد از جمله هدف های انتقال زندانیان در بند جمهوری آذربایجان به کشورمان است.

وی بیان کرد: این افراد اغلب در جمهوری آذربایجان به اتهام حمل، خرید و فروش مواد مخدر زندانی شده بودند و قرار است بقیه دوران محکومیت خود را در زندان های داخل کشورمان سپری کنند.

میرجمالی ادامه داد: امروز بیست و چهارمین مرحله انتقال محکومین بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد و به هموطنانی که به جمهوری آذربایجان مسافرت می کنند، توصیه می شود از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روانگردان به هر میزان خودداری کنند و در تردد از مرز، تحت هیچ شرایطی بسته های ناشناخته از افراد تحویل نگیرند.

او همچنین از زندانی بودن 155 ایرانی در زندان های جمهوری آذربایجان برای گذراندن دوران محکومیت خبر داد و از مسئولان انتظامی، گمرک و پایانه های مرزی در مبادی ورودی و خروجی کشور، در قبال زحمت هایی که متحمل می شوند قدردانی کرد.

انتقال زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان در پی گسترش مناسبات سیاسی دو کشور در طی چند سال اخیر تسریع شده است.

شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین