|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
تیم میکس تیراندازی با کمان ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رقابتی تنگاتنگ از تیم قدرتمند چین شکست خورد و به نشان نقره رسید.
 تیم میکس تیراندازی با کمان ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رقابتی تنگاتنگ از تیم قدرتمند چین شکست خورد و به نشان نقره رسید.

تیم میکس تیراندازی با کمان ایران با ترکیب «زهرا نعمتی» و «ابراهیم رنجبر» در فینال بازی های پارالمپیک برزیل با نتیجه پنج بر سه، از چین شکست خورد و به نقره بازی های پارالمپیک 2016 ریو رسید.

چین که سه بر صفر عقب بود، در پرتاب های آخر خود توانست عقب ماندگی خود را جبران و در نهایت به مدال طلای بازی های پارالمپیک 2016 ریو برسد.

پیش از دیدار فینال میکس تیراندازی با کمان، دیدار رده بندی برگزار شد و ایتالیا با شکست مغولستان صاحب گردن آویز برنز شد. تیم میکس تیراندازی با کمان ایتالیا در این دیدار با نتیجه پنج بر یک مغولستان را شکست داد.

کاروان ایران تا به این لحظه در بازی های پارالمپیک ریو به یک مدال طلا و 3 نقره دست یافته است.

«زهرا نعمتی» بانوی تیرانداز و پرچمدار ایران در بازی های المپیک برزیل پس از کسب مدال نقره میکس تیم تیراندازی با کمان بازی های پارالمپیک 2016 ریو به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابت های میکس تیراندازی بازی های پارالمپیک انتظار کسب مدال نقره را نداشتم، اما خوشحالم که همه تلاش خود را برای کسب مدال خوشرنگ به کار بستم.

وی با بیان اینکه «بازی خوبی برابر تیم تیراندای با کمان چین داشتیم و در مقایسه با مسابقات قبل خیلی خوب کار کردیم»، گفت: انتظار کسب مدال نقره را نداشتیم و تیم چین هم انتظار کسب مدال طلا را نداشت، اما خوشحالم که همه تلاش خود را انجام دادم و تیرهای خوبی را به ثبت رساندم.

ابراهیم رنجبر نایب قهرمان مسابقات میکس ریکرو تیراندازی با کمان بازی های پارالمپیک 2016 ریو نیز در گفت و گو با خبرنگاران مدالش در بازی های پارالمپیک را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرد.

وی گفت: برای نخستین بار در بخش میکس تیراندازی با کمان در بازی های پارالمپیک شرکت کردیم و فینال خوبی را برابر چین داشتیم. در این مسابقات کم نگذاشتیم.

دارنده مدال نقره بازی های پارالمپیک 2016 ریو گفت: در مرحله مقدماتی بازی های پارالمپیک تیم نخست بودیم و خدا را شکر که دست خالی برنگشتیم.

ملی پوش تیراندازی با کمان کشورمان گفت: از هیچ تلاشی برای کسب مدال طلا فروگذار نکردیم و همه تلاش مان را برای کسب عنوان قهرمانی کردیم، اما مدال طلا قسمت ما نبود.

رنجبر یاداور شد: همسرم زحمات زیادی برای من کشیده است و من با کسب اجازه از وی مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم.

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریور ماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از162 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

کاروان ایران نیز با 111 ورزشکار (88ورزشکار مرد و 23ورزشکار زن ) و با شعار «توکل، اراده و افتخار» در 13 رشته دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته زنان و مردان ، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر برای هشتمین بار در این بازی ها شرکت کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین