|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
15 سال از حادثه 11 سپتامبر که به مرگ بیش از سه هزار آمریکایی منجر شد می گذرد اما اثرات مخرب این حمله تروریستی هنوز در افکار عمومی آمریکا مشاهده می شود و به همین دلیل شناسایی عاملان اصلی این حادثه برای افکار عمومی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان نقش اتباع عربستانی در وقوع این حادثه بیشتر قابل تامل است.
  15 سال از حادثه 11 سپتامبر که به مرگ بیش از سه هزار آمریکایی منجر شد می گذرد اما اثرات مخرب این حمله تروریستی هنوز در افکار عمومی آمریکا مشاهده می شود و به همین دلیل شناسایی عاملان اصلی این حادثه برای افکار عمومی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان نقش اتباع عربستانی در وقوع این حادثه بیشتر قابل تامل است.

بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، تعداد قابل توجهی از اتباع عربستانی مقیم آمریکا در این حمله مشارکت داشتند. با وجود اینکه نامی از این افراد برده نشده، ولی عنوان شد که بالغ بر 30 نفر از آمریکایی های عربستانی تبار٬ تامین مالی این حمله تروریستی را بر عهده داشتند. گفته می شود دولت آمریکا به دلیل مسائل امنیتی تاکنون از ذکر نام این افراد امتناع کرده است .

مسئولیت حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 را گروه تروریستی القاعده که خود دست پرورده آمریکا و رژیم سعودی است برعهده گرفت و به طور رسمی از اقدام خود حمایت کرد.

تروریست ها پس از ربودن دو فروند هواپیمای مسافربری، این هواپیماها را به برج های تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند و این حادثه تروریستی را رقم زدند.

بر مبنای اسناد 28 صفحه ای که مدت ها پنهان بود و دولت آمریکا به تازگی و پس از افشاگری اسنودن در ویکی لیکس، ناچار اقدام به انتشار آن کرد٬ از مجموع 19 نفری که در ربودن چهار فروند هواپیما برای حمله به برجهای دو قلو مشارکت داشتند 15 نفر شهروند عربستان بودند. افرادی که در آمریکا تحصیل و زندگی می کردند ولی با اعضای القاعده و گروهک های تروریستی در خارج از آمریکا ارتباط داشتند.

علاوه برآن، با وجود آنکه بخش وسیعی از این اسناد که درباره نقش مقامات سعودی بود٬ تحت سانسور شدید قرار گرفت، اما بخش های منتشر شده نیز نقش اتباع عربستانی در رقم خوردن حمله تروریستی 11 سپتامبر را نشان می دهد.

در این میان نقش فرقه ضاله وهابیت و حامیان اصلی تروریسم جهانی که در عربستان ریشه دوانده است و به تمام بخش های جامعه بدوی در این کشور سرایت کرده و نیز مبلغان و رهبران مذهبی این فرقه ضد بشری در این کشور که با صرف هزینه های گزاف، میلیاردها دلار از ثروت عمومی را برای ترویج افکار ضاله و ضد بشری خود هزینه می کنند را نمی توان نادیده گرفت.

درست به همین دلیل است که رژیم سعودی پس از گذشت پانزده سال از وقوع این حادثه که مبتنی بر تعالیم اعتقادی وهابیت صورت گرفت، به دنبال فریب افکار عمومی و پنهان کردن نقش خود در حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم دولتی به ویژه در ماجرای 11 سپتامبر بوده است؛ اقدامی که هیچ گاه از یاد افکار عمومی جهان نخواهد رقت.

امروز و پس از گذشت پانزده سال، بر همگان روشن است که رژیم آل سعود با کارنامه ای سیاه، همگام با گروه های تروریستی القاعده امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است و در این راستا بر اقدامات غیرقانونی و وقیحانه خود سرپوش می گذارد.

پس از گذشت پانزده سال از یکی از خطرناک ترین حمله های تروریستی در آمریکا، ادعای مضحک سعودی ها مبنی بر دست نداشتن در حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 ریشه در ترس این رژیم ترورییسم پرور از سقوط اقتصادی، سیاسی و نظامی خود دارد؛ امری که در آینده ای نزدیک به واقعیتی مسلم و حتمی تبدیل خواهد شد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که رژیم آل سعود با حمایت های لجاجت گونه خود از تروریسم دولتی و تلاش برای فریب افکارعمومی جهان روز به روز به سمت زوال تدریجی حرکت می کند و به زودی افکار عمومی شاهد آن خواهد بود که این رژیم آینده سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست خواهد داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین