|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
همزمان با تداوم تنش‌ها در دریای چن جنوبی، آمریکا قرار است فروش اژدر به تایوان را تصویب کند.
همزمان با تداوم تنش‌ها در دریای چن جنوبی، آمریکا قرار است فروش اژدر به تایوان را تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماه گذشته تایوان هم‌چنین مدت خدمت دو زیردریایی بزرگ خود را تمدید کرد. این زیردریایی‌های به‌روز شده که در اواخر دهه 1980 از سوی تایوان به کار گرفته شدند اکنون به مدت 15 سال دیگر در استفاده این کشور خواهند بود. علاوه بر این دولت تایوان قصد دارد 8 زیردریای مهاجم جدید نیز بسازد.

اما تایوان نیاز دارد تا این زیردریایی‌های خود را به صورت مجهز و مسلح حفظ کند و حالا پس از سال‌ها توقف، دولت آمریکا در نهایت توافق کرده تا فروش اژدرهای  MK-48 را به این کشور تصویب کند.

این خبر از یک منبع ناشناس در وزارت دفاع تایوان منتشر شده و در حالی که دولت این کشور هنوز این خبر را رد نکرده است مشخص هم نیست که چه تعداد اژدر قرار است به تایوان فروخته شود.

هم‌چنین این توافق احتمالی در حالی صورت گرفته است که تنش‌ها در دریای چین جنوبی رو به افزایش است؛ جایی که پکن اقدام به ساخت مجموعه‌ای از جزایر مصنوعی در آن کرده و ادعا می‌کند بیش از 90 درصد آن متعلق به پکن است. آمریکا، چین را به تلاش برای ایجاد یک منطقه دفاع هوایی در این دریا متهم می‌کند در حالی که پکن معتقد است اجازه دارد در قلمرو خود دست به هر ساخت و سازی بزند و هدف از ساخت این جزایر مصنوعی کاملا غیرنظامی است.

در واکنش به این مسئله پنتاگون اقدام به مجموعه‌ای از گشت‌زنی‌های مناقشه‌آمیز در این منطقه کرده و متحدان خود در اقیانوس آرام را به ایفای نقش پررنگ‌تری در مقابله با تاثیر رو به افزایش چین تشویق کرده است.

با افزایش تعداد زیردریایی‌ها، تایوان نیز به طور قطع بر تعداد گشت‌زنی‌های خود در این منطقه خواهد افزود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین