|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
مشاور وزیر کشور در امور زنان:
کد خبر: ۱۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: نمی‌خواهیم جامعه را خط کشی کنیم و دیوار زنان و مردان بسازیم اما باید در توزیع اعتبارات و بهره مندی از امکانات عدالت وجود داشته باشد.
 مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: نمی‌خواهیم جامعه را خط کشی کنیم و دیوار زنان و مردان بسازیم اما باید در توزیع اعتبارات و بهره مندی از امکانات عدالت وجود داشته باشد.

فهیمه فرهمندپور در نشستی با بانوان فرهیخته استان و مشاورین دستگاه های اجرایی که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: حوزه معاون ریاست جمهوری در امور بانوان گام های خوبی در رفع مشکلات بانوان برداشته است.

 وی با بیان اینکه کار را باید از اهلش مطالبه کرد، افزود: موضوع زنان علاوه بر اینکه یک موضوع مهم و تعیین کننده و اساسی است متاثر از موقعیت‌های مختلف است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مسائل زنان تابعی از متغیرهای مختلف است و چون آسیب‌ها برای این قشر بیشتر است به زنان باید توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در تخصیص اعتبارات نگاه جنسیتی داشته باشیم، افزود: نمی‌خواهیم جامعه را خط کشی کنیم و دیوار زنان و مردان بسازیم اما باید در توزیع اعتبارات و بهره مندی از امکانات عدالت وجود داشته باشد.

فرهمندپور با بیان اینکه اعتبار تمام مأموریت‌ها در دستگاه اجرایی در بودجه پیش بینی شده است، اظهار کرد: حوزه بانوان موضوعات و مسائل این قشر را در ادارات و دستگاه ها پیگیری و حمایت می کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها در صورت کافی نبودن بودجه دستگاه‌ها باید جوابگوی عملکرد خود در حوزه زنان باشند، افزود: ممکن است بودجه برخی ادارات کافی نباشد اما اینطور نیست که بودجه نباشد؛ همان مقدار اندک باید به حق و بجا مصرف شود.

فرهمندپور بیان کرد: سه فرماندار و 14بخشدار زن در وزارت کشور فعالیت می‌کنند که در میان 460 فرماندار، فرمانداران زن بسیار موفق عمل کردند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در زمینه کاهش آسیب ها به خصوص آسیب های اخلاقی در جامعه، گفت: باید از ظرفیت ها به درستی استفاده شود و در این زمینه با برنامه ریزی درست و اصولی به قشر دانشجویان و دانش آموزان توجه بیشتری شود.

به گزارش ایسنا،وی افزود: وزارت ورزش در تابستان‌ها می تواند از  فضای مدرسه جهت اجرای برنامه ورزشی برای والدین و دانش آموزان استفاده کند.

فرهمندپور با بیان اینکه زنان هیچ محدودیت مکتوب ندارند و محدویت های زنان نانوشته و نگرشی است،  عنوان کرد: این نگرش از گذشته به ما رسید و برای رفع آن نیاز به گذر زمان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین