کد خبر: ۱۱۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
جنگنده های عربستانی در حالی که به حملات بی وقفه خود به مناطق مختلف یمن ادامه می دهند، 20 نظامی ائتلاف سعودی در جریان انفجاری در استان مارب واقع در شرق یمن کشته و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
 جنگنده های عربستانی در حالی که به حملات بی وقفه خود به مناطق مختلف یمن ادامه می دهند، 20 نظامی ائتلاف سعودی در جریان انفجاری در استان مارب واقع در شرق یمن کشته و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که شب گذشته (دوشنبه) انفجاری در وروی یک پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در استان مارب یمن رخ داد که در جریان آن 20 نظامی وابسته به این ائتلاف کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

منابع مطلع در این باره گفتند که این انفجار نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را هدف قرار داد و احتمال افزایش آمار کشته شدگان این انفجار وجود دارد.

المسیره گزارش داد که نظامیان ائتلاف سعودی روز گذشته (دوشنبه) نیز درصدد پیشروی به سمت منطقه صرواح در استان مارب بودند که با مقاومت نیروهای یمنی روبه رو شدند؛ در جریان این عملیات دستکم 50 نظامی وابسته به سعودی کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش دو نظامی اماراتی نیز در جریان این عملیات کشته شدند.

حمله عربستان و ائتلافش به یمن و محاصره این کشور، زمینه را برای فعالیت های تروریستی القاعده و داعش باز کرده است و این گروه ها با بهره برداری از ناآرامی و ناامنی ناشی از این حملات، روز به روز بر فعالیت هایشان می افزایند.

به گزارش ایرنا، عربستان که از ششم فروردین ماه گذشته با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی جنگ نابرابری را علیه یمن آغاز کرد، اکنون در باتلاقی که خود به راه انداخته فرو رفته است و با صرف هزینه های سنگین انسانی، تسلیحاتی و مالی نتوانسته به اهداف تعیین شده خود که بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری به قدرت است، دست یابد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین