|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه يکي از همين گروه نرم افزارهايي است که اين روزها مورد توجه قرار گرفته و البته توانسته جاي خود را ميان جوانان باز کند.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی ، پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و سپس برای وی مزاحمت ایجاد می كرد، شناسایی ، دستگیر و به مراجع قضايی معرفی كردند.

وی ادامه داد: این فرد که 44 ساله و متاهل است، خود را جوانی 22 ساله و با نام جعلی «ب - ع» معرفي و پس از جلب اعتماد همکلاسی دخترش با دادن وعده ازدواج و اخذ چندین عکس و فیلم شخصی وی را فريب داده و با تهدید و توهین ناراحتی های فراوانی را برای این دختر و خانواده اش بوجود آورده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به این که با هوشیاری و تلاش ماموران پلیس فتا این فرد شیاد دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر به شهروندان هشدار داد: بخاطر داشته باشید افراد در شبکه های مجازی می توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب کنند، بنابراین هرگز به در خواست آنها پاسخ مثبت نداده و حرف های آنها را باور نکنید.

اما و اگرهاي شبکههاي اجتماعي تلفن همراه

شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه يکي از همين گروه نرم افزارهايي است که اين روزها مورد توجه قرار گرفته و البته توانسته جاي خود را ميان جوانان باز کند.

نرمافزارهايي که با تسخير گوشيهاي همراه به نوعي جوانان را هم تحت سلطه خود درآورده است.
اين موضوع را ميتوان از نوع مکالمه و اصطلاحات رد و بدل شده ميان جوانان به خوبي متوجه شد. استفاده از اين نرمافزارها ميان جوانان همهگير شده است و همگي ساعاتي از شبانه روز را مشغول سرک کشيدن در اين فضا هستند.

اين در حالي است که مزايا و فوايد اين نوع از تکنولوژي را نميتوان ناديده گرفت اما به باور بسياري از کارشناسان به دليل تناقضات فرهنگي بين جامعه ما و سازندگان اين نرمافزارها، استفاده از شبکه هاي اجتماعي در جامعه با آسيبهايي مانند کم توجهي به خانواده، آسيبهاي روحي، انزوا و افسردگي همراه بوده است.

شبکه هاي اينترنتي

موجود از جوامع ديگر وارد جامعه ما شده است و تفاوت فرهنگي فاحشي با جامعه ما از لحاظ سنت و مذهب دارد و آثار اين تفاوت فرهنگي دور شدن جوانهاي ما از محيط خانواده، فرهنگ اصيل ايراني و بيتفاوتي نسبت به مذهب و مسائل ديني است.

منبع: خبر جنوب

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین