|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
»
کد خبر: ۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
ائتلاف مخالفان سوریه هیاتی کوچکی را به ژنو برای دیدار با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه و دیپلمات های آمریکایی و روسی اعزام می‌کند.
آسوشیتد پرس نوشت: ائتلاف ملی مخالفان سوری تصمیم گرفت برای دیدار اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه و دیپلمات های آمریکایی و روسی هیاتی کوچک را به ژنو می فرستد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع عضو ائتلاف مخالفان سوری که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که این هیات برای شرکت در رایزنی ها در چارچوب فراهم کردن مقدمات برگزاری کنفرانس بین المللی "ژنو2" شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که تعدادی از وزاری خارجه گروه 1+5 از جمله وزیر خارجه سوریه شب گذشته ضمن شرکت در مذاکرات هسته ای ایران با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه وارد ژنو شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه امروز در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

این دیدار در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان در ژنو صورت می‌گیرد.

این کنفرانس که از حمایت آمریکا و روسیه برخودار است به منظور پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با حضور تمامی طرف‌های درگیر برگزار خواهد شد.

نزدیک به سه سال است که سوریه با آشوب و جنگ داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون هزاران نفر از مردم و نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌‌اند.

دولت سوریه می‌گوید ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های منطقه‌ای و غربی برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین