|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
. خبر اين دادگاه را حمیدرسايي در كانال تلگرامي‌اش چنين اعلام كرد:«قرار است طي هفته جاري جلسه دادگاه مربوط به پرونده شكايت يك مجرم اقتصادي امنيتي (مهدي هاشمي) از ۹دي كه چهارسال از زمان شكايت آن مي‌گذرد تشكيل شود.
رسايي به دادگاه مي‌رود. او همين هفته بايد خود را آماده پاسخ به سوالات قاضي كند و شايد براي بسياري اين حضور طبيعي باشد، اما زماني كه نام شاكي مطرح مي‌شود وضعيت متفاوت مي‌شود! جلسه دادگاه براي رسيدگي شكايت مهدي هاشمي از حميدرسايي نماينده سابق مجلس است. خبر اين دادگاه را حمیدرسايي در كانال تلگرامي‌اش چنين اعلام كرد:«قرار است طي هفته جاري جلسه دادگاه مربوط به پرونده شكايت يك مجرم اقتصادي امنيتي (مهدي هاشمي) از ۹دي كه چهارسال از زمان شكايت آن مي‌گذرد تشكيل شود. در حالي كه خاندان رفسنجاني همواره نسبت به انتقادات اين هفته‌نامه از عملكرد و مواضع پرحاشيه افراد اين خانواده عصباني و ناراحت بوده‌اند، دادگاه ويژه روحانيت در اقدامي قابل تامل، شكايت سال ۹۱ مهدي هاشمي - مجرم امنيتي اقتصادي كه دوران محكوميتش را در زندان سپري مي‌كند- از ۹دي را در سال ۹۵ به جريان انداخته است. شكايت وي درباره مطالبي است كه چهار سال پيش در شماره ۷۱ هفته‌نامه ۹ دي منتشر شده است. ۹دي در شماره مذكور در گزارشي با عنوان«هاشمي بازگشت به كدام گذشته را وعده مي‌دهد؟» بخشي از سوابق عملكرد مهدي هاشمي را به صورت مستند بيان و نقد كرده بود؛ سوابقي مانند اتهام رشوه در استات اويل، تخلفات در سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت، رشوه از توتال، جعل مدرك و... همچنين در همان شماره، ۹دي گزارشي با عنوان «هاشمي پازل دشمن را تكميل مي‌كند؟» منتشر و در آن مستنداتي از حمايت هاي بي‌بي سي از مواضع خاندان هاشمي و شخص اكبر رفسنجاني ارائه داده بود. گفتني است شكايت مهدي هاشمي از ۹دي به استناد مواردي تنظيم شده كه وي اكنون به دليل اثبات شدن آن موارد اتهامي، در زندان اوين به سر مي‌برد. معلوم نيست اگر شكايت مهدي هاشمي از ۹ دي از طرف بازپرس دادگاه ويژه وارد بوده، چرا در طول چهار سال گذشته جهت رسيدگي از طرف دادستان دادگاه ويژه به دادگاه ارجاع نشده است؟» جالب اينجاست كه رسايي از اينكه بايد به دادگاه برود، شاكي است كه نشانه آن اعلام اين خبر به چند شكل در تلگرام است و اگر در كانال شخصي خود آنچه در سطور فوق آمده را نگاشته اما در كانال ۹ دي هم تصويري از خود در مجلس را در حالي كه پشت يك پنجره ايستاده است منتشر كرده كه تصوير مهدي هاشمي هم در برابر اوست. در زير آن هم نوشته است كه «حميدرسايي، مديرمسئول هفته‌نامه ٩دي اين هفته باشكايت سال٩١ مهدي هاشمي به دادگاه مي‌رود. دليل شكايت انتشار مطالبي است كه وي بعدها به خاطر آنها محكوم وزنداني شد.»

رسايي خود را تبرئه كرد

جالب اينجاست كه رسانه‌هاي دلواپس در تيتر خبري كه رسايي در كانال تلگرامي خود منتشر كرده بود از عبارت اقدام تامل برانگيز دادگاه ویژه روحانيت استفاده كردند و از سوي ديگر رسايي در آنچه نگاشته خود را در جايگاه قاضي دادگاه قرار داده و حكم تبرئه براي خود صادر كرده، چنانكه تاكيد دارد: «شكايت مهدي هاشمي از ۹دي به استناد مواردي تنظيم شده كه وي اكنون به دليل اثبات شدن آن موارد اتهامي، در زندان اوين به سر مي‌برد.» اما درباره مطلبي با عنوان «هاشمي پازل دشمن را تكميل مي‌كند؟» توضيحي نداده است كه البته اين سكوت را مي‌توان تعبير به درك اشتباه خودش در نگارش درباره بزرگان قلمداد كرد. به هر حال شايد رسايي انتظار نداشت بنا به شكايت سال ۹۱ از او در سال ۹۵ و زماني هم كه ديگر تريبون مجلس ندارد و تنها تلگرام يار وفادار اوست، به دادگاه فراخوانده شود و درباره آنچه درباره آيت‌ا... هاشمي و فرزند او منتشر كرده بود پاسخ دهد.


منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین