|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
تیم ملی شطرنج ایران دور چهارم المپیاد جهانی را با دو پیروزی در بخش مردان و بانوان پشت سر گذاشت.
 تیم ملی شطرنج ایران در چهل‌ودومین دوره المپیاد جهانی که در باکو برگزار می‌شود، در دور چهارم در بخش مردان برابر ولز و در بخش بانوان برابر اندونزی به برتری رسید. هفت نماینده ایران در دور چهارم حریفان را شکست دادند و تنها میترا حجازی‌پور برابر حریف خود به تساوی رسید.

به گزارش ایسنا،در تیم مردان احسان قائم‌مقامی، پرهام مقصودلو و شاهین لرپری زنگنه حریفان خود را شکست دادند تا با کسب سه پیروزی برد ایران قطعی شود. آرین غلامی نیز در یک بازی پرفراز و نشیب که چندان مطمئن نشان نداده بود توانست در پایان با برتری میز را ترک کند تا ایران ۴-۰ ولز را شکست دهد. علیرضا فیروزجاه همانند دور سوم در ترکیب قرار نگرفت.

در بخش بانوان نیز ایران برابر اندونزی ۳.۵ بر نیم پیروز شد. سارا خادم‌الشریعه، آتوسا پورکاشیان و هما علوی حریفان خود را شکست دادند اما میترا حجازی‌پور برابر حریف بدون عنوان خود که نزدیک به ۷۰۰ درجه اختلاف ریتینگ داشت، عملکرد خوبی نداشت و به تساوی رضایت داد. غزل حکیمی‌فرد پس از عملکرد نامطمئن خود در دور سوم در این دور استراحت کرد. در پایان دور چهارم رقابت‌ها تیم مردان ۵ امتیازی و تیم بانوان ۷ امتیازی شد.

در سایر دیدارهای مهم در بخش مردان روسیه پیکار حساس برابر اوکراین را ناباورانه با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ واگذار کرد. آمریکا یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی با سه سوپر استاد بزرگ خود برابر جمهوری چک متوقف شد. نروژ در روز تساوی مگنوس کارلسن، قهرمان حال حاضر جهان و آرین طاری بازیکن ایرانی‌تبار خود استرالیا را شکست داد. چین بر ایتالیا  غلبه کرد و هند نیز کوبای شگفتی ساز را از پیش رو برداشت.

گرجستان، حریف  ایران در دور دوم بلغارستان را شکست داد. جوابا که احسان قائم‌مقامی را شکست داده بود، وسلین توپالف، سوپر استاد بزرگ بلغارها را هم روی میز یک مغلوب کرد تا توانایی‌هایش را به رخ حریفان بکشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین