|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
شیخ« نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله هشدار داد که سیاست های بحران آفرین سعودی ، لبنان را وارد باتلاقی عمیق و خطرناک کرده است که نهایتی ندارد.
 شیخ« نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله هشدار داد که سیاست های بحران آفرین سعودی ، لبنان را وارد باتلاقی عمیق و خطرناک کرده است که نهایتی ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شیخ نبیل قاووق که در مراسم بزرگداشت شهید « علی مصطفی حیدر» در جنوب لبنان سخن می گفت، تاکید کرد:تا زمانی که سعودی از سیاست های بحران آفرینش عقب نشینی نکند، لبنان با مشکلات و بحران های پیچیده روز افزون مواجه خواهد بود.

وی اظهارداشت که رژیم سعودی با وتوی نام ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد ریاست جمهوری این کشور، لبنان را وارد یک بحران خطرناک کرده است.
لبنان حدود دو سال و سه ماه است که رئیس جمهوری ندارد.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان کرد: متاسفانه گروهی از لبنانی ها تحت اوامر و دیکته های سعودی قرار دارند و همین مساله باعث تاخیر در انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان شده است.

** نتیجه نبرد در سوریه ، آینده لبنان را رقم می زند

شیخ نبیل قاووق در ادامه سخنان خود با بیان اینکه« نتیجه نبرد در سوریه ، آینده و ثبات لبنان را رقم می زند»، گفت: مقاومت ، خدمات راهبردی بزرگی به لبنانی ها کرده و از جمله آنها دور کردن خطر تکفیری ها از عمق و مرزهای لبنان است.

وی افزود: برخی چهره لبنان را زباله ها زشت می کنند و مقاومت تلاش دارد چهره لبنان را با پیروزی ها و حفاظت از کرامت لبنانی ها، زیبا سازد و امروز همه می دانند که دژ محکم دفاع از لبنان معادله ارتش ، ملت و مقاومت است.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله اظهارداشت: نرمش برخی کشورهای منطقه در قبال سوریه آغاز شده اما سعودی همچنان بر تحریک ، مسلح کردن و تامین مالی باندهای تکفیری برای طولانی شدن جنگ در سوریه اصرار دارد.

براساس این گزارش ، شیخ « محمد یزبک» رئیس کمیته شرعی حزب الله هم در سخنانی در شهرک بوادی در شرق لبنان اظهارداشت: دشمن اسرائیلی نسبت به سرنوشت و موجودیتش نگران است تا جائیکه از شهرک نشینان صهیونیست خواسته است از خودشان در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان باید دفاع کنند.

شیخ یزبک درعین حال تاکید کرد: درگیری های در منطقه تنها منافع رژیم صهیونیستی تامین می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین