|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
وی در ادامه با اشاره به فعالیت صنایع آلاینده در اراک به موضوع آلایندگی ایرالکو اشاره کرد و افزود: در انتقال واحد آندسازی این شرکت پیشرفت چندانی مشاهده نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم افزایش مشارکت های مردمی در حوزه مسایل زیست محیطی تاکید کرد و افزود: این مشارکت ها نباید رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد و کسانی که در این رابطه واقعا دغدغه‌مند هستند باید به این حوزه وارد شوند.

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با رییس سازمان محیط زیست کشور، محیط زیست را نهادی فرادستگاهی و فراملی دانست و گفت: این سازمان باید با همت و بهره‌گیری از کارشناسان زبده مسایل زیست محیطی از جمله آلودگی محیط زیست را پیگیری کرده و در راستای رفع این آلودگی‌ها تلاش کند.

وی با بیان اینکه از ابتکار انتظار همت جدی در این رابطه می رود، اظهار کرد: تمامی مسایل زندگی افراد به برخورداری از محیط زیستی سالم مرتبط است و استانداردها در این رابطه باید بسیار با دقت تبیین شوند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه در برخی موارد شاهدیم که دستگاه ها خود استاندارد می سازند، افزود: با ان‌شاءالله گفتن کار درست نمی‌شود باید واقعیت‌ها را دید و براساس آنها در راستای رفع نواقص تلاش کرد.

وی با بیان اینکه موارد بسیاری از آلوده کردن محیط زیست در اراک قابل مشاهده است، افزود: آب، خاک و هوای سالم حق مردم است و به هیچ بهانه‌ای نباید این حق را پایمال کرد.

دری نجف آبادی موضوع رسیدگی به مسایل محیط زیست را فرایندی زمانبر دانست و افزود: در اراک مسئله ریزگردها بسیار مهم است، بویژه اینکه باید مشخص شود ریزگردهای میقان چه تاثیری بر سلامت مردم دارند.

وی در ادامه فرهنگ سازی، آموزش و پیشگیری را در حوزه مسایل زیست محیطی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این موارد باید از طریق محیط زیست پیگیری شود.

دری نجف آبادی بر لزوم افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف زیست محیطی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت صنایع آلاینده در اراک به موضوع آلایندگی ایرالکو اشاره کرد و افزود: در انتقال واحد آندسازی این شرکت پیشرفت چندانی مشاهده نمی‌شود.

دری نجف آبادی بخش عظیمی از آلودگی هوای اراک را مربوط به وسایل نقلیه دانست و افزود: استانداردسازی خودروها در کنار فرهنگ سازی در راستای استفاده از وسایل نقلیه عمومی اقدام موثری در راستای رفع این مشکل خواهد بود.

وی همچنین خواستار توجه به توسعه راه آهن در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی حوزه حمل و نقل شد و گفت: توسعه راه آهن علاوه بر حفظ جان مردم از تحمیل شدن هزینه‌های سربار به کشور جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین