|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
وی با بیان اینکه شرکت های هوایی شرایط مالی خوبی ندارند که هزینه هایشان را به صورت نقدی پرداخت کنند، گفت: نمی خواهیم با ایده های جدید مخالفت کنیم اما می گوییم ایده های جدید باید در زمان خودش پیاده شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فعلا زمان مناسبی برای اجرای طرح نقدی شدن هزینه سوخت ایرلاین ها (شرکت های هوایی) نیست، افزود: در شرایط مناسب و در زمان درست، از اجرای این طرح استقبال می کنیم.

به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی عابدزاد» با بیان اینکه موافق به روز شدن پرداخت ها هستیم، گفت: واقعیت این است خطوط هوایی وقتی بلیط را می فروشند حداقل یک ماه طول می کشد تا این پول به آنها بازگردد، بنابراین باید به آنها فرصت داده شود.

وی با بیان اینکه شرکت های هوایی شرایط مالی خوبی ندارند که هزینه هایشان را به صورت نقدی پرداخت کنند، گفت: نمی خواهیم با ایده های جدید مخالفت کنیم اما می گوییم ایده های جدید باید در زمان خودش پیاده شود.

عابدزاد با تاکید بر اینکه ایرلاین ها صنعت حمل و نقل هوایی کشور را سرپا نگه داشته اند، افزود: باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود، در سال های اخیر ایرلاین های دولتی و خصوصی زحمات زیادی کشیده اند و اجازه ندادند هواپیماهای ما زمین گیر شوند که تلاش آنها قابل تقدیر است و باید ما هم شرایط ایرلاین ها را درک کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه در زمان مناسب از اجرای این طرح استقبال می کنیم، افزود: البته این خوب است که هزینه ها به صورت نقدی با کارت پرداخت شود اما زودهنگام است و باید اجازه دهیم ایرلاین کارهای اولویت دار دیگر را انجام دهند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته شرکت های هواپیمایی قادر به پرداخت هزینه های جاری سوخت خود نبودند و علت آن نامتعادل بودن نرخ ها، تکلیفی بودن و هزینه های بالا بود اما در یک سال گذشته موفق شدیم شرکت های هواپیمایی را به جهتی سوق دهیم که بتوانند به لحاظ پرداختی هزینه های جاری سوخت خود را پرداخت کنند.

عابدزاد افزود: اگر ایرلاینی وجود دارد که هزینه های جاری خود را پرداخت نمی کند، باید آن ایرلاین را مجبور کنیم به صورت نقدی هزینه هایش را بپردازد اما در شرایطی که همه از روند کارها راضی هستند، نباید با تندروی وضع فعلی را به چالش بکشیم و پرداخت نقدی باید آخرین راهکار باشد.
به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور، صنعت هوایی مشکلات نهفته زیادی دارد که باید آنها را حل کنیم و آنقدر دچار چالش است که دیگر درست نیست مشکل دیگری را بر مشکلاتش اضافه کنیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین