|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
یک بازیگر تلویزیون گفت: در گذشته حوزه مطالعاتی خیلی آشفته‌ای داشتم و در هر زمینه‌ای مطالعه می‌کردم اما امروز گمشده ذهن و احساسات خود را در کتاب مثنوی معنوی پیدا کرده‌ام.
 یک بازیگر تلویزیون گفت: در گذشته حوزه مطالعاتی خیلی آشفته‌ای داشتم و در هر زمینه‌ای مطالعه می‌کردم اما امروز گمشده ذهن و احساسات خود را در کتاب مثنوی معنوی پیدا کرده‌ام.

مهرانه مهین ترابی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص حوزه مطالعاتی خود گفت: هر کتاب یک جهان است و من در گذشته حوزه مطالعاتی خیلی آشفته‌ای داشتم و در هر زمینه‌ای مطالعه می‌کردم اما امروز گمشده ذهن و احساسات خود را در کتاب مثنوی معنوی پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: به نظر من تمام معارف بشری و تمام علمی که بشر در سخنوری در ادبیات و فلسفه و عرفان کسب کرده یک طرف و برای من مولانا یک طرف است.

مهین ترابی در ارتباط با بخشش کتاب‌های خوانده شده عنوان کرد: عموما اهل دوباره خواندن کتاب‌ها و بایگانی کردنشان نیستم و کتاب‌ها را بعد از مطالعه می‌بخشم مثلا چند سال پیش چندین کارتن از کتاب‌هایم را به یک کتابخانه هدیه دادم.

این بازیگر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: نباید کتاب را پرستید بلکه کتاب باید در جان انسان تاثیر بگذارد و این جان انسان است که با ارزش است و می‌بایست پربار باشد. کتاب در واقع خورشیدی است که باید در معرض تابش آن قرار گرفت و انرژی و نور آن را با جان جذب کرد و این نور را به دیگران هم هدیه داد.

مهین ترابی در پایان خاطر نشان کرد: حتما کتاب بخوانید؛ کتاب واقعا بهترین یار انسان است و این تنها یک شعار نیست. هیچ چیز مانند یک کتاب خوب انسان را به رویا و به سفری که روح را جلا می‌بخشد نمی‌برد. کتاب دریچه‌های تازه‌ای به روی انسان می‌گشاید و زندگی را معنای بهتری می‌بخشد. می‌توان گفت که کتاب خود معنای زندگی است و همه چیز را می‌توان در آن یافت.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان تهیه کننده آن است روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین