|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
ترک همدانی با ابراز رضایت از روند برگزاری دادگاه، ادامه داد: فقط یک اختلاف نظر با ریاست دادگاه در مورد تفهیم اتهام و یا عناوین مجرمانه داشتیم که متهم مرتکب شده و وصف اتهامی تصرف غیر قانونی مد نظر ریاست دادگاه بود ولی ما نظرمان این بود که می تواندبا عنوان مجرمانه اختلاس تلقی کند.
وکیل مدافع جمعی از شاکیان پرونده سعید مرتضوی در زمان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی پس از جلسه پایانی این دادگاه با اشاره به اینکه رییس دادگاه عنوان مجرمانه به اتهام اختلاس نداد، گفت: اختلاس موضوع اختلافی ما با دادگاه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید، مصطفی ترک همدانی پس از چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه رسیدگی با حسن مدیریت رییس دادگاه به خاتمه رسید و آخرین دفاعیات اخذ شد و آخرین لایحه مان را به دادگاه می دهیم.

وی افزود: هم نظریه کارشناس رسمی مثبت بود و به طور کامل در مورد تمام موارد نظر داده و به آن پرداخته بود و هم با ریاست دادگاه هیچ کدام از طرفین مشکلی نداشتیم.

به گزارش ایرنا،ترک همدانی با ابراز رضایت از روند برگزاری دادگاه، ادامه داد: فقط یک اختلاف نظر با ریاست دادگاه در مورد تفهیم اتهام و یا عناوین مجرمانه داشتیم که متهم مرتکب شده و وصف اتهامی تصرف غیر قانونی مد نظر ریاست دادگاه بود ولی ما نظرمان این بود که می تواندبا عنوان مجرمانه اختلاس تلقی کند.

وکیل مدافع جمعی از شکات سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: نظرمان این بود که مدیر عامل سابق تامین اجتماعی پول هایی را که به نمایندگان یا معاونت ریاست جمهوری یا کانون نخبگان عدل داده بود و گزارش کارشناس رسمی هم موعد این مطلب بود، می توانست دارای این وصف باشد که با نفع خود یا دیگر برداشت کرده ولی ریاست دادگاه نظرشان این بود که وی قصد تملک برای خودش را نداشته و این وصف اختلاس را ندارد.

ترک همدانی اضافه کرد: البته وارد جزئیات بیشتر نمی شوم چرا که جلسه محرمانه و غیر علنی بود.

سه جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته در شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت بصورت غیرعلنی برگزار شد.

در جلسه نخست که در آبان سال گذشته برگزار شد، به بخشی از پرونده یعنی شکایت عباس پالیزدار رسیدگی شد و همچنین وکیل جمعی از کارگران تامین اجتماعی در آن جلسه طرح شکایت کرد.

تفهیم اتهام متهم و دفاع متهم در برابر اتهامات مندرج در کیفرخواست به جلسه دوم یعنی آبان ماه سال گذشته موکول شده بود که قاضی حیدری اتهامات متهم را در واگذاری شرکت های شستا به شرکت سورینت قشم متعلق بابک زنجانی و همچنین پرداخت پول به برخی مقامات دولت دهم و نمایندگان مجلس به او تفهیم کرد.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی امروز - یکشنبه - در شعبه 1057 ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری و به صورت غیرعلنی برگزار گردید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین