کد خبر: ۱۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
مقامات آموزش عالی فلیپین در راستای سیاست مقابله با مواد مخدر دولت جدید این کشور دانشجویان سال اول دانشگاه را از سال آینده ملزم به آزمایش اعتیاد کردند.
 مقامات آموزش عالی فلیپین در راستای سیاست مقابله با مواد مخدر دولت جدید این کشور دانشجویان سال اول دانشگاه را از سال آینده ملزم به آزمایش اعتیاد کردند.
 
سیاست های 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین که از دو ماه پیش قدرت را در اختیار گرفته باعث کشته شدن بیش از دو هزاغر و 400 قاچاقچی و معتاد مواد مخدر شده، امری که در برخی از کشورهای منطقه حمایت گسترده ای دریافت کرده اما سازمان ملل و آمریکا انتقاداتی را علیه این نوع رفتار دولت فیلیپین به راه انداخته اند.
 
انتقادها از سیاست های دولت فیلیپین باعث شد 'رودریگو دوترته' به تازگی درخواست 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل را برای دیدار با وی رد کند.

'دوترته' هفته جاری با هدف شرکت در نشست سران آ.سه.آن به لائوس در جایی که بان کی مون حضور خواهد یافت، سفر می کند.

'جولیتو ویتریولو' مدیر اجرایی کمیسیون آموزش عالی فیلیپین روز شنبه گفت که دولت در تلاش است آزمایش اعتیاد را به ییش شرط ورود به دانشگاه اضافه کند.

به گفته وی، از آنجایی که اعتیاد به مواد مخدر تاثیر زیادی در خوابگاه های این کشور دارد، این اقدام با توجه به تلاش های دولت به منظور ایجاد خوابگاه های عاری از مواد مخدر انجام می شود .

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، این مقام آموزش عالی فیلیپین گفت از آنجایی که دانشجویان باید تحصیل خود را ادامه دهند و اعتیاد به مواد مخدر ممکن است بازدارنده باشد، لذا افرادی که جواب آزمایش آنها مثبت است پیش از ورود به دانشگاه به مراکز بازپروری فرستاده می شوند.

آزمایش اعتیاد به مواد مخدر هنگام پذیرش در دانشگاه های فیلیپین در حال حاضر داوطلبانه است.

مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین معتادان به این مواد از جمله شعارهای 'رودریگو دوترته' بود که باعث شد وی بتواند با کسب حمایت مردم بر رقبای انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و هدایت فیلیپین را برای یک دوره 6 ساله در اختیار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین