|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه) به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری «اسلام کریم اف» رئیس جمهور ازبکستان به آن کشور سفر کرد تا به این ترتیب همان گونه که پیشتر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته بود، ایران در سطح بالایی در مراسم خاکسپاری «کریم اف» شرکت کند.
ظریف با حضور در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور ازبکستان که تعدادی از مقامات بلند پایه سایر کشورها هم در آن شرکت داشتند، مراتب تسلیت و همدردی کشورمان را به اطلاع مقامات آن کشور رسانید.

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه)  به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری «اسلام کریم اف» رئیس جمهور ازبکستان به آن کشور سفر کرد تا به این ترتیب همان گونه که پیشتر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته بود، ایران در سطح بالایی در مراسم خاکسپاری «کریم اف»  شرکت کند.

«اسلام عبدالغنی یویچ کریم اوف» در سمرقند از پدر و مادرتاجیک به دنیا آمده و سال ۱۹۸۳ به عنوان وزیر اقتصاد ازبکستان، سپس سال ۱۹۸۶ نایب رئیس شورای وزیران و رئیس اداره برنامه ریزی دولتی ازبکستان شد.

«کریم اوف» که از سال ۱۹۸۹ دبیر اول حزب کمونیست ازبکستان و سپس ۲۴ مارس ۱۹۹۰ به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد، سال ۱۹۹۱ استقلال این جمهوری را از شوروی اعلام کرد و چندی بعد نیز در اولین انتخابات این کشور با بدست آوردن ۶۸٪ آرا نخستین رییس جمهوری کشور مستقل ازبکستان شد که تا قبل از درگذشتش قدرت را در اختیار داشت.

ظریف به نمایندگی از سوی دولت و مردم ایران با حضور در این مراسم که تعدادی از مقامات بلند پایه سایر کشورها بخصوص کشورهای همسایه، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم کشورمان را به دولت، مردم و خانواده رییس جمهور فقید ازبکستان ابراز داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین