کد خبر: ۱۱۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: برای پایداری و دوام امنیت نیازمند مشارکت عمومی آحاد جامعه هستیم.
 فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: برای پایداری و دوام امنیت نیازمند مشارکت عمومی آحاد جامعه هستیم.

 سردار سرتیپ دوم کیومرث عزیزی در ‌‌ آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان اراک اظهار کرد: نیروی انتظامی می بایست به وظایف خود به موقع بپردازد تا امنیت پایداری در جامعه به وجود آید.

وی با بیان اینکه ساختار پلیس در کشور بسیار پایینتر از ممالک پیشرفته است، با استناد به سخنان رهبری توضیح داد: ساختار پلیس در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در حدود یک دوم است در صورتی که در بسیاری از کشورها به ازای هر هزار نفر جمعیت 7.6 دهم نفر پلیس وجود دارد ولی توان پلیس ایران در این حد نیست.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: اگر پلیس ما موفقیتی دارد و در راستای کاهش جرائم، استقرار امنیت و انضباط اجتماعی گام بر می دارد به دلیل مشارکت مردم و مدیران دستگاهها بوده است که توانسته اند رضایت مردم را جلب کنند.

سردار عزیزی گفت: همه ما می بایست برنامه ریزی مستقر توام با آینده نگری و آینده پژوهی داشته باشیم و برنامه های مدون در راستای پیشگیری داشته و احتمالات آینده را پیش بینی کنیم تا بتوانیم از این عقلیتی که با نثار خون هزاران شهید و زحمات چند دهه مدیران در بخش های مختلف فراهم شده است دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بالغ بر 240 ماموریت مختلف بر عهده پلیس است، از کاهش هفت درصدی جرائم در سطح استان خبر داد و افزود: جرایم در سطح شهرستان اراک سه درصد کاهش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بیش از 65 درصد جرائم استان در شهرستان اراک اتفاق می افتد و بالغ بر 80 درصد جرایم شهرستان در کلان شهر اراک رخ می دهد.

سردار عزیزی با بیان اینکه بیش از 80 درصد سرقت های خرد توسط معتادین صورت می گیرد، عنوان کرد: سال گذشته 13 هزار و 500 نفر معتاد و قاچاق فروش در حوزه اعتیاد و مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا؛وی در ادامه با اشاره به دغدغه های پلیس و خانواده ها از جمله در حوزه عفاف و حجاب، گفت: در این حوزه همه باید بسیج شوند و کار فرهنگی انجام دهند.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی همچنین به دغدغه های پلیس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: پلیس به این فضا صرفا به عنوان تهدید نگاه نمی کند بلکه این فضا هم فرصت است هم تهدید؛ اما برای حوزه فرصت برنامه ریزی محتوایی انجام نشده است و در حوزه تهدید هم اقداماتی که از سوی متولیان و برخی سازمانها انجام می شود همپای سطح تهدیدات و برنامه ریزی دشمن نیست.

وی گفت: در این حوزه چندین میلیون کاربر وجود دارد که رها شده اند و هیچ نظارتی بر روی آنها وجود ندارد اما دشمن ما که سرور شبکه های اجتماعی را در اختیار دارد کاملا مهندسی شده می داند جوان ما و کاربر ما به دنبال چیست و محتوای متناسب را در حوزه تغییر فرهنگ و تغییر سبک زندگی در اختیار این کاربران قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی ویسمه ای نیز گزارشی از عملکرد خود در 40 ماه خدمت در شهرستان اراک ارائه داد و ضمن اشاره به آغاز طرح مکنا در شش کلانتری اراک، گفت: اصلاح آماری و عدم کتمان آن به عنوان بزرگترین کار در شهرستان اراک انجام شده است و اراک به عنوان نمونه تربن شهر کشور در زمینه اصلاح اماری و عدم کتمان بوده ایم. این اصلاح آماری باعث شد مجوز دو کلانتری در اراک گرفته شود.

سرهنگ ویسمه ای به ارتقای خطوط 110 از چهار خط به شش خط اشاره کرد و افزود: در آینده ای نزدیک این خطوط به هشت خط ارتقا می یابد.

این فرمانده بازنشسته با اشاره به طرح جمع آوری معتادین تابلو، کارتون خواب و متجاهر عنوان کرد: 80 درصد سرقت های خرد کار افراد معتاد است.

وی گفت: سالانه پنج تا شش هزار معتاد متجاهر جمع آوری می شوند.

در این مراسم سرهنگ مصطفی ویسمه ای تکریم و سرهنگ شهرام امیریان به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان اراک معارفه شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین