|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
مردم اندونزی روز پنجشنبه در 124 منطقه از 10 استان این کشور شاهد خورشید گرفتگی جزئی بودند.
 مردم اندونزی روز پنجشنبه در 124 منطقه از 10 استان این کشور شاهد خورشید گرفتگی جزئی بودند.
 
سازمان ژئوفیریک و اقلیم شناسی اندونزی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک خورشید گرفتگی جزئی در 10 استان از جمله 'سوماترای غربی'، 'بنکولو'، 'سوماترای جنوبی'، 'جاکارتا'، 'جاوای شرقی' و 'یوگاکارتا' مشاهده شد.
 
مردم منطقه 'پاکیتان' در 'جاوای شرقی' نخستین گروه از مردم اندونزی بودند که ساعت 17 و 26 دقیقه امروز به وقت محلی این خورشید گرفتگی که در ساعت 17 و 52 دقیقه به اوج خود رسید را مشاهده کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، آخرین نقطه مشاهده این خورشیدگرفتگی ساعت 18 و 6 دقیقه به وقت محلی در استان 'بنکولو' بود.

خورشیدگرفتگی یا کُسوف وقتی رخ می دهد که سایهٔ ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه از دید قسمت هایی از کرهٔ زمین، قرص ماه روی قسمتی از قرص خورشید را بپوشاند.

این پدیده هنگامی رخ می دهد که زمین و ماه و خورشید به ترتیب در یک خط راست یا تقریبا در یک خط راست قرار بگیرند و این شرایط تنها در زمان مقارنه یا محاق ماه ممکن است برقرار شود و در کل دو یا سه بار در سال رخ می دهد.

گرفتگی کلی خورشید یکی از منظره های بسیار زیبای طبیعت است.

همچنین یک ماه گرفتگی روز جمعه در بخش های دیگری از جهان رخ می دهد که در نقاطی از جمله اقیانوس اطلس، بیشتر بخش های آفریقا، ماداگاسکار و اقیانوس هند قابل مشاهده است.

در ماه مارس امسال یک خورشیدگرفتگی کامل رخ داد که بخش هایی از اندونزی را با سایه پوشاند.

خورشیدگرفتگی کامل پدیده ای است که به ندرت رخ می دهد و دوره بعدی از رویداد احتمالا یک قرن دیگر رخ می دهد. اگرچه، برخی از متخصصان نیز بر این باورند خورشیدگرفتگی بعدی حدود 350 سال دیگر رخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین